Gå til innhold

Henvisning til psykiater/psykolog


tehn

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått henvisning til psykolog/psykiater av min lege og ringer nå rundt etter en dps-liste jeg har fått. Listen er lite oppdatert. Spesialister som det står tar i mot nye pasienter gjør det ikke, ventelistene er lengre enn oppgitt. Kravene til pasienters problematikk og/eller deres spesialfagfelt passer ikke meg. Hva gjør jeg egentlig.????

Jeg synes det i utgangspunktet er vanskelig å begynne i terapi. Det føles enda vanskeligere når personer jeg tror jeg kan føle meg trygg hos ikke tar i mot nye pasienter likevel. Føler på en måte at jeg må på "audition" når jeg egentlig vil at psykologene/psykiaterne kommer på jobbintervju hos meg. Min mentale helse føles veldig privat og det er vanskelig å tenke på at jeg må velge ekspert etter hvem som har tid og ikke etter kjemien mellom oss og kunnskap.

Har du kanskje tips om kognitive terapeuter i oslo som er tilknyttet DPS og som tar i mot nye pasienter og tips om hvor jeg kan lese om dem???

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje det beste er å skrive et brev om hva du trenger hjelp til å jobbe med , og så sende det til mange av behandlerne på listen. De som evt. har ledig kapasitet og som tror de bruker en terapiform som passer deg, vil da ta kontakt.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt med på hva du leter etter, her jeg er så søker en til DPS'et så tildler de deg behandler på klinikken... Dersom du leter etter en privatpraktiserende psykolog med offentlig driftsavtale, så kan du skrive et brev, der du sier litt om hva du sliter med og hva du kunne ønske forandret, så kopierer du det opp og sender ut til så mange som du orker. Jeg sendte vel 17 slike brev og fikk bare tilslag ifra et par som ikke hadde alt for lang ventetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...