Gå til innhold

onde tanker


lille dui

Anbefalte innlegg

jeg føler meg ond, full av missunnelse ovenfor venner. jeg gjør ikke noe ut av dem, men jeg har slemme tanker om ei venninne spes nå....og jeg er 28 år, og burde være ferdigmed dissa barnslige tanker...

som at jeg ønsker at hun skal få en dårlig karakter på eksamen vi har, at hun ikke skal få jobb, men jeg skal...hun klager at hun er fattig men hun er faktisk en av de rikeste venninner jeg,og jeghar et sånt behov for å markere at; jasså nye klær? fremheve feilene hennes på en måte....men jeg må vel og få med at hun ER bortskjemt altså, jeg har kanskje holdt ut for mye, støttet henne når hun har hatt det ille.... og jeghar fått følelsen av at hun har brukt meg til det, for hun sier jeg er den eneste som kan gjøre henne rolig..men siden hun overdriver på alt, gråter for alt osv, så kan jeg ikke ta henne alvorlig..og det hele har gått over til at jeg nesten vil spy bare jeg ser henne.....dette er sååå vondt, sååå vondt...vil ikke ha det sånn...em ah hyyyl er så lei av henne.

emn hun ser på meg som en av de beste vennene hennes, og om jeg skulle nevne detta for hu så ville hun bli veldig lei seg, for venner av henne før har sagt til henne at hu er for egoistisk...så...jeg prøver å ikke være så my emed henne, og noen ganger på det værste har jeg faktisk lyst til å bare riste hu og fortelle hvor slitsom hun er...jeg har dårlig samviitghet...snufs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Tror de tankene dine kommer av at du egentlig ikke liker å være sammen med henne når hun beklager seg til deg hele tiden, og det kan jeg godt skjønne. Du skriver at du sliter med å få sagt noe om det til henne, og da kan disse tankene kansje på en måte være en forsvarsmekanisme hos deg.

Synes ikke at du skal la henne bruke deg som en slags "søppelbøtte" for problemene sine. Dersom du har noen råd å komme med til henne, så gjør det, men dersom hun fortsetter å klage og ikke gjøre noe med problemene sine så spør henne hvorfor hun forteller deg om de. Ellers kan du spørre henne hva hun tror du kan gjøre med at hun sliter eller noe slikt.

Vennskap bør jo være bygget på likeverd, nå vet jeg ikke så mye om hva slags fohold dere har til hverandre, men det høres for meg ut som om hun bruker deg til å få trøst eller annerkjennelse av noe slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...