Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå har jeg et problem!

Etter at jeg begynte på antibiotikakur fikk jeg en soppinfeksjon. Problemet nå er at jeg ikke har mulighet til å få tak i canesten eller lignende på over en uke. Er det noen som vet om det er noe annet som kan fjerne det, lindre det eller om det vil bli bedre når antibiotikakuren er avsluttet?

Få forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/147925-r%C3%A5d-mot-soppinfeksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener å huske at det finnes noe som heter "Gynophilus" el lign, pluss noen andre kapsler som jeg ikke husker navnet på.

Ellers så kan du faktisk gjøre dette (det er IKKE tull - har fått det anbefalt av min lege dengang da Canesten var reseptbelagt, men det er litt grisete, da....)

Kjøp en stor engangssprøyte uten spiss, fyll opp med yoghurt naturell og sprøyt inn i skjeden om kvelden.

Lurt å ha på bind etterpå!

thinkerbell

Mener å huske at det finnes noe som heter "Gynophilus" el lign, pluss noen andre kapsler som jeg ikke husker navnet på.

Ellers så kan du faktisk gjøre dette (det er IKKE tull - har fått det anbefalt av min lege dengang da Canesten var reseptbelagt, men det er litt grisete, da....)

Kjøp en stor engangssprøyte uten spiss, fyll opp med yoghurt naturell og sprøyt inn i skjeden om kvelden.

Lurt å ha på bind etterpå!

aa gode gud.....

aa gode gud.....

Ja det kan du si! Jeg prøvde dette en gang for ørten år siden, og noe skikkelig kliss er det! Så det er ikke noe jeg vil prøve igjen.

Men det er ihvertfall et gammalt kjerringråd dersom man er i nødens stund! :-)

Soppinfeksjon oppstår jo når antibiotikaen har tatt knekken på bakteriene i skjeden. Men en dose yoghurtbakterier kan ordne opp i dette! ;-))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...