Gå til innhold

Stillhet og tøffe folk.

Anbefalte innlegg

Gjest gamlebarbie

Jeg sitter her og leser. Svarer litt innimellom, men ikke så mye. Noen ganger orker jeg ikke svare, fordi jeg vet ikke hva jeg skal si.

Jeg er en gammel traver her inne på DOL, særlig her på overgrep. Er selv et offer, eller overlevende, for incest. Foregikk i flere år. Jeg gjorde vel som mange andre i min situasjon, jeg begynte å drikke og feste for å komme vekk.

Ble voldtatt som 14-åring i tillegg til incesten. Så jeg følte vel at det var slik livet var for meg.

Men det verste kom vel da jeg fikk vite at mitt eget barn var blitt misbrukt. Jeg reagerte hysterisk, men klarte merkelig nok å stå det ut. Både anmeldelser, rettsak, vonde rykter. Alt klarte vi. Og det er ikke lett når slike ting skjer.

Nå, jo, nå går det bra. Jeg kom meg opp av det hullet jeg satt fast i så lenge. Etter forsøk på forsøk på å selvmord, fikk jeg endelig hjelp, og har etter det blitt bedre for hver dag. Nå prøver jeg å være der for andre som har det vondt. Ikke alltid det lykkes heller, dessverre. Noen har blitt borte i årenes løp. Men likefullt er jeg her. Jeg vil ikke gi opp.

ALTFOR mange der ute har det vondt. Og altfor mange tenker på altfor tunge ting, uten å ha noen å gå til, noen å snakke med, noen å gråte hos.

Stillheten er verre enn stormen. Og når jeg leser det dere skriver her, blir jeg stolt. Stolt over Christian Anker, som vel var primus motor her i starten, stolt over dere, som fortsetter å bruke DOL. Stolt over webmaster, som er her bestandig. Men, mest stolt er jeg, når jeg ser det samhold som fremdeles er her inne. De som fremdeles er her av de gamle, og de som er kommet nye. Det er så godt å se at dere TØR.

Har ikke mer å si, egentlig.:-)

Stå på, alle sammen. Dere VET ikke hvor verdigfulle dere er.

Jeg vet. Og jeg tenker på dere hver dag.

STOR klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/147933-stillhet-og-t%C3%B8ffe-folk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gamlebarbie

Sterke og kloke ord! Stillheten fører ikke godt med seg, det har jeg merket selv.

Du er også så utrolig mye verdt. Vet du det, barbie? Det gjelder deg også, kjære du!

Takk skal dere ha..:-)

Neida, jeg forsvinner ikke. Til det er DOL en for stor part i mitt liv. Jeg har grått og ledd her inne. Blitt kjent med mange herlige folk, også i rl. Stå på, gjengen, og vit at dere er aldri alene..:-)

GODKLEM

Gjest abrigal

Hei Barbie

Jeg tror at det er viktig at vi "gamle" fortsetter å stikke innom nå og da. Jeg tror vi kan være med på å vise at det går an å komme ut av tunellen.

Jeg var jo med helt fra første dag...det er faktisk mange år siden...kan det være ca 6 år siden? eller noe slikt. Da AM og Feline og jeg snakket om at et felles forum ville være fint. Og AM sendet mail til Anker om at et Forum for overgrep kunne se dagens lys. Alle ære til Anker som lot siden bli til og takk til ham forde han trodde på oss og stakk innom i starten.

Så til dere som kommer nye til siden her. del gleder og sorger her slik mange andre før dere. Lær av hverandre at det finnes en vei ut av håpløsheten.

Hilsen

"gamle" Kristine

Annonse

Kjære Barbie!

Ville bare gi deg en goooooooooooooooood klem, jeg!

Hilsen Scar, som også er innom av og til og leser, og ikke er så aktiv lenger, men som likevel tenker på dere og håper at vi alle skal klare å stå løpet ut og vise verden hvor sterke vi er. For vi er overlevere! *klemmer sendes litt hit og dit*

...har erfart fryktelig mye vondt men du har hele tiden stått frem som en sterk, erfaren, klok, omsorgsfull og ærlig kvinne, selv om du ikke selv har sett eller følt det selv. Det har vært mange av ditt "slag" innom Dol-forumet, fordi de fant likesinnede, støtte og hjelp videre. Hjelp til selvhjelp er veldig godt uansett tema. Fra begynnelsen på Dol så gjelder det mange, bla. Abrigal, Feline, Dixi-Grete, Sør som har hjulpet og støttet og reddet så veldig mange til et bedre liv! Feline's web-site er å anbefale!

Overgrep/voldtekt er et _stort_ tema. Det skjer hver eneste dag i alle former og farger. Det er ikke så mye tabulagt som tidligere, men strafferammen er så liten ifh til andre kriminelle ugjerninger. Det bedrer seg i vårt rettsystem, men _svært_sakte.

Dol-Forumet Overgrep er et fint tiltak fra "Dol-adm"...,men det kunne vært så mye bedre! -Og i samsvar med andre forum her. Overgrep-forumet har alltid vært gratis. Det har gått på engasjement og egen selvvilje. - Og må tilføye "Gml. Dol og Småprat"...nei, det er ikke som det var den gang, selv på godt og vondt! Overgrep-forumet trenger og bør ha en person fra SMI synes jeg...For det er _mere_ incest enn voldtekt. En kombinasjon fra SMI og DIXI ville være perfekt her inne...Man har foreslått dette...men ikke noe særlig god respons fra adm.Dol.!

Overgrep/voldtekt vil alltid være en del i min verden og liv. Jeg kan ikke viske ut fortiden, men jeg lever med det og jeg aksepterer den..fordi jeg ikke har noe annet valg...hvis jeg skal ha et godt liv!-Og det velger jeg selv! Det velger du selv!

Vi er alle forskjellige...noen har vært undertrykte hele sitt liv..de vet ikke hvordan det er å bli _sint_ f.eks. -Men inne i seg så vet de at et eller annet er galt..hvis ikke de gjorde det...så ville de ikke være her på forumet el søke hjelp...

Jeg vet selv at jeg er fri fra skam, skyld, undertrykkelse, lojalitet, ren og fri. Jeg er fri, selv om andre vil at jeg skal være annet, men det får bli deres "sorg"!..fordi de tilegner seg meg følelser, tanker som de ikke tror jeg sier i fra om..Ja, sogar, vil noen ha det til at jeg er både er en løgner, tyranisk, og får de til å "føle" seg som et et dårlig menneske, de om det:-). Jeg tror ikke på de et øyeblikk fordi jeg vet hvem jeg er! -Men det gjorde sitt til at jeg ikke er "her" lengere!

Jeg har faktisk annet i livet å gjøre enn å "menge" meg med, de som tror og vil kjenne meg! Jeg vet at jeg har et "navn" her inne etter så mange år, men jeg forholder meg til _de_ som vil ha hjelp og støtte! -Og jeg forholder meg til mennesker i RL! -og som tar meg akkurat som jeg er!

Jeg er stolt av deg Barbi, og jeg er stolt av alle andre som "holder" ut...

Go'klem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...