catalina47 Skrevet 26. mai 2004 Skrevet 26. mai 2004 Jeg er en dame som i lang tid har slitt med en psykiatrisk sykdom. Problemet er at vi bor på et lite sted, og fastlegen vår hører til omgangskretsen vår. Jeg har liten lyst til å ta dette opp med han. Men til min lettelse har jeg funnet ut at man kan bestille medisiner uten resept på internett. Jeg prøvde en gang og de kom rett hjem til meg uten spørsmål. Mitt spørsmål er derfor dette : Jeg har lest mye om min lidelse på internett, og jeg har funnet ut at enten Lamictal eller Lithium er de medisinene jeg trenger. Problemet er blodprøvene. Finnes det en sikker dose man kan gå på uten å måtte ta blodprøve hos legen? Jeg er frisk ellers. Jeg ville bli takknemlig for svar. 0 Siter
soleil Skrevet 26. mai 2004 Skrevet 26. mai 2004 Du kan ikke selvmedisinere deg selv på denne måten. Det kan i beste fall være uhensikstsmessig og i verste fall farlig. Kan du ikke henvende deg hos en annen lege eller bytte fastlege? Du kan få resepter som varer lenge og blodprøver tas bare ofte i begynnelsen som regel. Etter hvert blir det bare kontroller. 0 Siter
Gjest me2 Skrevet 26. mai 2004 Skrevet 26. mai 2004 det der hørtes ikke forsvarlig ut. Det er jo sterke medisiner som trenger oppfølging av lege, og du trenger jo å få en medisinsk vurdering og diagnose. farlig å diagnostisere seg selv, og enda farligere å håndtere alt det der på egenhånd. Du trenger henvisning til psykiater. tror ikke det er noen vei utenom å ta det opp med legen din. eller så kan du jo bytte fastlege? det er jo kanskje greit uansett for det er jo greit å ha en lege som du ikke kjenner privat. det er jo andre ting senere som kan bli vanskelig å ta opp med en lege man kjenner privat. Legen din vil forstå dette. Lykke til 0 Siter
Bugge1365380662 Skrevet 26. mai 2004 Skrevet 26. mai 2004 Reis heller en lang vei til en annen lege.Senere kan han sikkert faxe resepter til apoteket,så du slipper å gå dit så ofte.Det er ikke så lurt å ha en fastlege i vennekretsen,av mange årsaker.Nei,jeg vil bare skrive under på det de andre sier her.Og kan du være helt bombesikker på hva det er du får i posten?Og hvordan skal du vite hvilken dosering du skal gå på?Dette vil jeg fraråde på det sterkeste.Vennlig hilsen bugge. 0 Siter
PieLill Skrevet 26. mai 2004 Skrevet 26. mai 2004 Du er absolutt verd en forsvarlig og god behandling. Og det du bedriver nå er i høyeste grad uforsvarlig. Medisinering dreier seg om mye mer enn det du kan lese deg til på Internet. Kanskje du kunne ha god nytte av mer oppfølging enn bare piller å knaske på? Gi deg selv den gaven at du spanderer turen til en lege lengre unna. Om du føler deg bekvem med det kan du spørre din lege og venn om å finne noen. Bare si at det er ting du ønsker å ta opp med en lege som ikke er i vennekretsen. Han vil garantert forstå det. (De fleste leger jeg kjenner vil helst ikke behandle venner / familie for annet enn trivielle ting.) Tror for øvrig ikke det er mulig å finne et eneste legekontor eller labratorie i hele landet som er villig til å assistere deg med din selvmedisinering. Ta vare på deg selv. Det er du absolutt verdt. mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.