Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 32 år med 3 små barn. Jeg har røkt siden jeg var 16 og har prøvd å slutte (seriøst) de siste 9 årene. Jeg har prøvd ALT, men dessverre ikke klart det, er skikkelig hekta og røker dessverre så mye som 15-20 sigaretter om dagen.

Jeg oppsøkte min faste lege og ba om å få resept på den nye pillen (antidepressiva)som skal være effektiv når man skal slutte. Hun ville imidlertid ikke gi meg den og antydet at jeg ikke hadde prøvd nok og at motivasjonen min manglet.

Jeg er ellers frisk og rask, og bruker ingen medisiner, heller ikke p-piller.

Jeg er virkelig bekymret for helseskadene ved røyking og jeg har faktisk jobbet hardt for å slutte. Jeg ble imidlertid så deprimert av avslaget på resepten at jeg kvier meg for å gå til en annen lege.

har du et råd? Er det noen god grunn til at jeg ikke skal få denne pillen og hordan tror du en annen lege vil stille seg til dette?

Jeg ville kanskje tro at det viktigste var at jeg klarer å slutte å røyke??

På forhånd takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14795-f%C3%A5r-ikke-r%C3%B8ykestopp-pillen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Den eneste grunnen jeg her ser er en evt.mangel på motivasjon,men slik du uttrykker deg virker jo ikke det heller sannsynlig.

For å vise at du er motivert synes jeg du skal oppsøke legen din en gang til!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...