Gå til innhold

Smerter i anal, høyre rompeballe og nedover i beinet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vedlig vondt i anal, høyre rompeballe og nedover i beinet. Kva kan dette være for noe?, Hva gjør jeg ? Går det over av seg selv? Hvordan oppstår dette? Fort hjelp meg klarer ikke oppføre meg normalt pga av smerten.

Hilsen Mann

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin
Skrevet

Synes dette kan høres ut som isjas. Typisk er at det ofte forværres ved sitting, og blir noe bedre ved gange. ofte blir man bedre av seg selv ved å unngå mye sitting, særlig bilkjøring samt løfting/vridning med krum rygg. Normalt forløp vil være at smertene trekker seg oppover for til slutt å gi ryggømhet før du blir bra. Du skal være rask med å kontakte lege dersom du føler muskel-svekkelse eller at du har lite kontroll med vannlating eller avføring.

Dersom du ikke kjenner lokal ømhet eller noen byller rundt endetarmen kommer neppe plagene defra.

Skrevet

Synes dette kan høres ut som isjas. Typisk er at det ofte forværres ved sitting, og blir noe bedre ved gange. ofte blir man bedre av seg selv ved å unngå mye sitting, særlig bilkjøring samt løfting/vridning med krum rygg. Normalt forløp vil være at smertene trekker seg oppover for til slutt å gi ryggømhet før du blir bra. Du skal være rask med å kontakte lege dersom du føler muskel-svekkelse eller at du har lite kontroll med vannlating eller avføring.

Dersom du ikke kjenner lokal ømhet eller noen byller rundt endetarmen kommer neppe plagene defra.

Isasj, Nei pratet med legen min, mente det var sprekk i endetarmen, hemorrider eller fissur. Fikk en krem som heter SCHERIPROCT

Skrevet

Glemte å spørre er dette en god krem, når kan jeg forvente at de jævlige smertene forsvinner ved bruk av en slik krem?

Skrevet

Nå har jeg brukt denne salven og det føles mye bedre etter 1 døgn, nå hverker det bare litt i ny og ne. Er alt verking borte etter ca en uke og kan jeg se meg som frisk?. Hva kan jeg gjøre for å ikke få dette tilbake?

Skrevet

Hei, håper du kan svare på resten av spm uten at jeg må betale får det. Syntes 100 kr var drøyt for å få diagnosen Isasj. Håper på mere valuta for pengene

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...