Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg er en gutt i midten av 20 årene som lurer på om det er prostataplager jeg har fått. Dette fordi tissestrålen ikke er like kraftig lenger, og dessuten at sædut-tømming ikke kommer sprutende, men sivende.

Hva er det som er galt, er det prostata? Jeg har hørt av en alternativ medisiner at det kan være prostata, og har derfor selv tatt initiativ til å begynne med "prostasan" (ekstrakt fra dvergpalme) fordi jeg har hørt dette skal hjelpe. Jeg har ikke merket noe særlig bedring det siste halvåret, men det har jo heller ikke blitt verre. Er det noe vits i å fortsette denne 'kuren'? (som for øvrig koster 315,- for 2 mnd.)

-Med håp om svar, på forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14797-prostata/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trygve Talseth, Urolog

Jeg synes ikke du som er 20 årene skal begynne med prostatamedisiner. Denne typen medisiner brukes av menn hvor prostatakjertlen vokser med alderen.

Det du beskriver høres mer ut som om musklene rundt urinrøret og i urinblæren er svakere. Dette kan sees ved flere sykdommer i nervesystemet, og det kan sees hos mennesker med sukkersyke.

Jeg synes du skal bli undersøkt av lege før du bruker mer medisiner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14797-prostata/#findComment-71709
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...