Gå til innhold

Sykemelding

Anbefalte innlegg

Gjest browneyed girl

Har vært sykemeldt under trygdekontoret siden januar grunnet mye angst,depresjoner og spiseproblemer.går til behandling og jeg vet at dette kan ta tid.men hvor lenge har jeg krav på sykepenger,hvor lenge kan jeg gå sykemeldt?Føler meg som en skikkelig snylter,selvom jeg vet jeg ikke behøver det......:(

noen som kan svare?

på forhånd takk!

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/147971-sykemelding/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bugge1365380662

Kjære deg! Først og fremst vil jeg si at du ikke er en snylter.Jeg har gått på rehabiliteringspenger mellom 4 og 5 år,så hva blir i tilfelle jeg da? Og nå skal jeg gå i flere år på yrkesrettet attføring.Men jobben din som syk er å gå løs på de tiltakene som du,trygdekontor og hjelpeapparatet ellers mener kan hjelpe deg i å bli bedre.Gjør man det er man absolutt ingen snylter,selv om jeg skjønner at tanken kan komme snikende.Jeg har i hvertfall ikke levd noe latmanns liv disse årene.Jeg har prøvd å bli friskere så jeg kan klare å få det bedre,og komme meg tilbake i arbeid.Og det har tatt så lang tid for mitt vedkommende.

Jeg vet ikke helt hvordan reglene er nå,for det kommer stadig nye direktiver,(det er det helt sikkert noen andre som vet)men jeg vil uansett råde deg til å få en psykiater i ryggen.Jeg har aldri hatt problemer noen gang med trygdekontoret i alle disse årene,og det mener jeg har sammenheng med at jeg hele tiden har hatt en legespesialist i psykiatri i ryggen.I dette hierarkiet er en allmennlege og en psykolog under på rangstigen.Det gjelder både i forhold til aetat(attføring) og trygdekontoret.Det kan selvsagt gå bra uten også,men jo lengre en blir i systemet jo mer letter det med en psykiater i ryggen.Kanskje har du det allerede.

Tillat deg selv og ta den tiden du trenger for å bli friskere,allier deg med noen i helsevesenet som ser hvor lang tid du trenger,og vit at snylter er du ikke.Vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/147971-sykemelding/#findComment-941280
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...