Gå til innhold

Livet etter selvskading

Anbefalte innlegg

Gjest *sukke*

Selv om det begynner å bli noen år siden jeg kuttet meg, så er arrene der fortsatt. Spesielt nå om sommeren så blir de veldig synlig, må dekke til armene, osv. T-skjorte tør jeg omtrent ikke å gå med, av frykt for at noen skal se noe. Er ikke mange som vet det, og det er ikke noe jeg føler meg komfortabel med å snakke om heller... Skulle virkelig ønske at de ikke var der.

Hvordan gjør dere andre det? Noen tips? Funker ikke så bra med dekkstift for de er celluide, stikker flere mm ut ifra huden.

Noen som har erfaring med plastisk kirurgi? Hvordan ble isåfall resultatet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/148041-livet-etter-selvskading/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *sukke*

Er det så farlig om folk ser? Jeg går med bare armer, og folk godtar meg slik jeg er.

For meg er det farlig ja. Er fortsatt ung, og det skal ikke så mye til for å bli stigmatisert.

Og hvis noen ser dem så vil det alltid bli spørsmål, men jeg har ikke lyst til å fortelle sannheten til hvem som helst.

Har ikke vært særlig deprimert på flere år, og ser på det hele som et ganske så avsluttet kapitel. Men det er ikke så lett når jeg har en konstant påminnelse.

Bugge1365380662

For meg er det farlig ja. Er fortsatt ung, og det skal ikke så mye til for å bli stigmatisert.

Og hvis noen ser dem så vil det alltid bli spørsmål, men jeg har ikke lyst til å fortelle sannheten til hvem som helst.

Har ikke vært særlig deprimert på flere år, og ser på det hele som et ganske så avsluttet kapitel. Men det er ikke så lett når jeg har en konstant påminnelse.

Ta kontakt med en plastisk kirurgisk klinikk og spør om de kan hjelpe deg.Det skulle ikke forundre meg om de kunne hjelpe deg.

Gjest trrrish

Men etter en stund blir de ferdige med spørsmålene og godtar deg slik du er. Forresten er det ikke SÅÅÅ mye spørsmål heller.

Gjest bare en

Jeg har en del arr på armene men nå går jeg i t-skjorte uansett. Arrene kan være ganske ferske og alikevel velger jeg å gå i T-skjorte.

Det blir aldri noen spørsmål. Det er så mange arr at folk selv kan tenke seg til hva som har skjedd og da tørr de ikke spørre.

Det nytter ikke å gjemme arrene for evig. Før eller senere må du se virkeligheten i øynene og godta arrene.

Annonse

Gjest trassasa

Jeg brukte plaster med sink i på mitt blindtarm-arr. Det skulle visst hjelpe mot at det ble stygt. Fikk tipset av en dame som hadde tatt keisersnitt.

Har ikke brukt det på selvskadearrene på mange år, men jeg innbiller meg at det har hjulpet.

Det går sikkert an å spørre på apoteket.

Ellers pleier jeg å bruke store armbånd og klokker som trekker oppmerksomheten vekk fra arrene. Folk som ikke kjenner til "fenomenet" legger sjelden merke til det. De som gjør det pleier å være forståelsesfulle.

Ikke la dette hemme livsutfoldelsen din. Det er tross alt som du sier "et tilbakelagt kapittel"?

God sommer!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...