Gå til innhold

"Teddybjørn-virus"

Anbefalte innlegg

Gjest Daisy
Skrevet

Fikk en mail om at jeg måtte søke i filer og mapper på en fil. Denne filen var det et teddybjørn-ikon foran. Dette var altså et virus jeg måtte slette. Måtte ikke glemme å tømme papirkurven. Nå begynner jeg pluselig på å lure på om jeg kan ha slettet noe viktig? At hele mailen er noe lureri?

Gjest IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Den var nok lureri, sørg for å opprette fila igjen!

Pappa Bjørn
Skrevet

Det er bare tull. Det er ikke noe virus, men en hjelpefil for java applets. Skal visst ikke være noe farlig å slette denne, men det var ikke nødvendig.

Gjest Daisy
Skrevet

Den var nok lureri, sørg for å opprette fila igjen!

Hvordan får jeg gjort det da?

Skrevet

Om du får melding om et virus, og et oppdatert antivirusprogram ikke finner noe virus, så kan du gå ut fra at det er lureri.

Jeg pleier å kalle dem "manuelle virus" - i stedet for at viruset lager rot på maskinen og sender seg selv videre til alle i adresseboken din, får den deg selv til å lage rot på maskinen og sende meldingen videre.

Gjest Menst jeg venter på sommeren
Skrevet

Har du tømt papirkurven?

da må du sikkert starte den i sikkerhetsmodus.

Skrevet

Nei og nei og nei...

Du har blitt lurt. Dette er ein gammal klassiker.

:-(

Gjest Daisy
Skrevet

Har du tømt papirkurven?

da må du sikkert starte den i sikkerhetsmodus.

I hvafornoe?

Sukk.... er dette en veldig viktig fil?

Gjest Daisy
Skrevet

Nei og nei og nei...

Du har blitt lurt. Dette er ein gammal klassiker.

:-(

Uff. Og jeg videresendte den til alle på mailinglisten min. Sendte en mail til rett etterpå og sa det var tull.

Gjest Menst jeg venter på sommeren
Skrevet

I hvafornoe?

Det dette "viruset" gjør er at det får deg til å slette en dll fil, (system) som gjør at det blir kluss med pc`n din...

For å kunne gjenopprette denne må maskinen startes i sikkerhetsmodus (F8) når du starter maskinen på nytt, også gjenopprette til det tidspunktet før du slettet denne filen.... TROR JEG!

Er ingen ekspert, men gjorde dette da min mors PC fikk teddyen for noen år siden... MEN det er kansje best å få noen til å se på det, FØR du ødelegger mere ;)

Gjest Daisy
Skrevet

Det dette "viruset" gjør er at det får deg til å slette en dll fil, (system) som gjør at det blir kluss med pc`n din...

For å kunne gjenopprette denne må maskinen startes i sikkerhetsmodus (F8) når du starter maskinen på nytt, også gjenopprette til det tidspunktet før du slettet denne filen.... TROR JEG!

Er ingen ekspert, men gjorde dette da min mors PC fikk teddyen for noen år siden... MEN det er kansje best å få noen til å se på det, FØR du ødelegger mere ;)

Uff, uff, uff. Har ikke merket noe kluss hittil. Men nå sitter jeg ikke på den samme maskinen....

Tror jeg må få litt ekspert-hjelp, ja.

Skrevet

Been there, done that.....men det er for maaaaange år siden.

Må aldri gjøre slikt, vettu.

c",)

Gjest IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Kanskje noen i vennekretsen din kan sende deg fila.

Skrevet

I hvafornoe?

Nei, den er ikke viktig.

Med mindre du er programmerer.

Og .. det tror jeg etter historien din å dømme at du ikke er :-)

Viktige ting kommer ikke på mail.

Viktige ting får du beskjed om gjennom antivirusprogrammet ditt og windowsupdate.com

Gjest Daisy
Skrevet

Kanskje noen i vennekretsen din kan sende deg fila.

Ja, du er ikke så dum, du!

Gjest Daisy
Skrevet

Nei, den er ikke viktig.

Med mindre du er programmerer.

Og .. det tror jeg etter historien din å dømme at du ikke er :-)

Viktige ting kommer ikke på mail.

Viktige ting får du beskjed om gjennom antivirusprogrammet ditt og windowsupdate.com

Nei, jeg er så absolutt ikke programmerer. Kommer jeg heller aldri til å bli. Og skulle jeg finne på å bli det likevel, må jeg sikkert ha meg ny PC. *s*

Skrevet

Nei, jeg er så absolutt ikke programmerer. Kommer jeg heller aldri til å bli. Og skulle jeg finne på å bli det likevel, må jeg sikkert ha meg ny PC. *s*

Vel, i så fall kan du jo bare reinstallere java.

hihi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...