Gjest matglad Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Hva spiser dere ikke og hvorfor spiser dere det ikke? Lurer litt på hvorfor folk velger å bli vegetarianer ol. Hvordan får dere i dere nok næringstoffer og får nok variasjon? Har som dere sikkert skjønner veldig liten peiling på dette. Takker for svar:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
modesty Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Jeg hadde en periode tidlig i tenårene hvor jeg ikke spiste kjøtt, det var vel i omtrent to år. Det var mest for å utagere og gjøre noe annerledes enn det foreldrene mine likte. Ikke veldig gjennomtenkt, og ganske barnslig. Likevel fikk jeg masse oppmerksomhet når jeg var ute, og det likte jeg jo selvsagt. Vet ikke om jeg fikk i meg alle næringsstoffene jeg trengte, men jeg spiste masse frukt og grønt, ost og egg, og fisk en gang iblant. Jeg ble ikke syk og gikk heller ikke ned i vekt, så jeg overlevde i to år på "kaninmat" også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Jeg er ikke gjennomført vegetarianer, men jeg spiser sjelden kjøtt. Det har ikke vært noen prinsipiell avgjørelse hos meg, det har bare blitt sånn. Jeg føler meg bedre. Jeg blir så "tung i kroppen" av kjøttmåltider, og rent kjøtt blir jeg ofte dårlig i magen av også og får diare (kan nok henge sammen med at magen ikke er vant til kjøtt). Men jeg spiser kjøtt om jeg blir budt det på besøk hos andre, og av og til hjemme når jeg får lyst på det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mAd Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Det er utrolig mange som tror at det å spise kjøtt er den eneste måten å holde seg "frisk" på. Jeg spiser ikke kjøtt, men får alt jeg trenger gjennom grønnsaker, bønner, linser, nøtter, div. "fake meat" produkter etc. Quorn (kjøpes i sverige) f.eks. inneholder både proteiner og littavhvert, og helsekostbutikkene har en del innen dette (men det er litt for dyrt). Man kan lage utrolig gode og varierte middager uten å inkludere kjøtt, og hvis man har en viss peiling på hva man bør spise for å få i seg det man trenger, er man slett ikke "sykere" enn kjøttetende mennesker, kanskje tvertimot 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Naturbarn Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Jeg er ikke vegetarianer, men spiser svært mye grønt og lite kjøtt. Jeg var 100% veggis i et par år og følte da at jeg hadde mer overskudd, spesielt etter måltidene, da jeg ikke følte meg så tung som jeg gjør etter et kjøtt-måltid. Det var MYE enklere å være vegetarianer i Australia, hvor jeg jobbet en stund. Her hjemme spør folk om så mye teit, en gjenganger er selvfølgelig: slanker du deg,eller????Hvilket er "litt" irriterende når enhver normal person kan se at jeg ikke har behov for det...Men sånn må man regne med å høre dersom man er jente og spiser salat... I norge er det ganske vanskelig å være veggis hvis du reiser rundt endel, fastfood består jo av burgere og pølser...tragisk!Spør du om vegetarmat, får du til svar; ja, vi har jo pommes frites!(og begredelig kinåkål med thousand island-dressing.. huff-huff!) Deter absolutt verdt å prøve et par måneder med vegetarmat:-)Lag maten som vanlig, men bytt ut kjøttet med bønner eller linser, evt tofu hvis du liker det. Kjøp deg ei god vegetarkokebok og sett igang! Tacos er helt nydelig med brune bønner istedet for kjøttdeig! Kjøp gjerne økologiske grønnsaker hvis du har mulighet.Hvis du tror det er dyrt,tenk på hva kjøtt koster! Og en pose tørkede bønner koster rundt 20-30kr, den får du MANGE middager for! Lykke til! www.veggie.com 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.