Gjest rmv Skrevet 27. mai 2004 Skrevet 27. mai 2004 Hei! Jeg er ei jente på26 år - jeg har en gutt på 7 år så jeg ble tidlig mor. jeg har ikke hatt menstruasjon siden fødselen. Den har vært innom 2 - 3 ganger på 7 år. Jeg plages med svette og frysninger - svimmel og kvalme. Kan dette være en overgangsalder. Jeg vet jeg er ung - eller blir jeg for ung til å kalles overgangsalder. Jeg plages også med sterk hårvekst og en del kviser.Dette er hverdagen min. i tillegg føler jeg meg trett konstant.Føles som kroppen er tappet av energi.Var til legen i går - da plages jeg også med gallestensmerter - kan dette ha med hormon å gjøre ? Prøver også å få barn - noe vi ikke har luktes med - jeg har tette eggledere også - kan tette eggledere være årskaken til kvalme? skal vel nevne det at jeg jobber en del og er litt stressa. men spiser normalt og har normal vekt. Gift og har det bra på hjemmefronten 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 27. mai 2004 Skrevet 27. mai 2004 tette eggledere og gallestens-smerter har ikke noe med eventuelle hormon-endringer å gjøre. Det er viktig at du utredes med hormon-analyser, stoffskiftet bør også undersøkes. Dersom du er i tidlig overgangsalder, men fremdeles har egg igjen i eggstokkene vil det kunne være mulig med hormon-behandlinger for å bli gravid. ved tette eggledere kan det bli aktuelt med IVF; der egg hentes ut og befruktes i prøverør før eggene settes tilbake i livmoren. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.