Gå til innhold

panikkangst


calle1365380687

Anbefalte innlegg

calle1365380687

hey. har hatt panikkangst en stund nå. jeg spiser cipralex for å takle angsten om dagen og 10mg imovane og 20 mg vallergan om kvelden for å takle angsten om kvelden. idag etter timen min hos psykiateren min, så la jeg meg ned for å sove et par timer. jeg klarte ikke sove men fikk istedet et anfall jeg aldri har opplevd før. hjertet mitt kjørte i 100, jeg KLARTE ikke røre en muskel. så jeg sloss som pokkern i ett minutt, så klarte jeg å bryte fri fra det. jeg ringte sykehuset med en gang. de sa det var et panikkanfall. er det noen andre som har opplevd dette i sammenheng med panikkanfall? isåfall er jeg mer enn lysten på å høre hva dere har gjort for å bukte dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

thinkerbell

hei calle.

det høres ut som panikkangst ja.. Dersom det er ren panikkangst du lider av `kan` kognitivbehandling være nyttig, ta et søk på tidligere innlegg på forumet så vil du finne mange gode svar.

gode ønsker fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Hei calle.For en del år tilbake var jeg mye plaget av panikkangst,og når man er i innsovningsinsfasen(den hypnagoge fase)hadde jeg lett til å få tilløp til panikkanfall.I denne fasen glir man på en måte ut av den klare bevisstheten ned til de dypere og skremmende lagene hvor der er konfliktstoff som gir deg og meg angst.

Samtidig beskriver du dette på en måte som gjør at jeg tenker at du kanskje har vært lengre inn i søvnen enn du kanskje tror.Når man opplever seg selv som våken,mens kroppen er lammet kan det være noe som kalles søvnparalyse.De første gangene man opplever dette,kan det være grusomt og fryktelig skremmende.Dette fikk jeg spesielt ofte om ettermiddagene når jeg skulle sove middag.Måten du beskriver at du ble rykket ut av tilstanden på er veldig typisk for dette fenomenet.Det er ikke farlig,og etterhvert kan man lære seg til å kjenne det igjen og prøve å slappe av til en våkner.I begynnelsen var jeg sikker på at jeg var våken,men etterhvert forstod jeg at jeg var i en spesiell fase i søvnen.

Jeg vet ikke om du kjenner deg igjen i noe av det jeg beskriver,men om du vil lese litt drømmepsykologi kan jeg anbefale Jan og Lisbet Brudal,Drømmepsykologi.Vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

calle1365380687

Hei calle.For en del år tilbake var jeg mye plaget av panikkangst,og når man er i innsovningsinsfasen(den hypnagoge fase)hadde jeg lett til å få tilløp til panikkanfall.I denne fasen glir man på en måte ut av den klare bevisstheten ned til de dypere og skremmende lagene hvor der er konfliktstoff som gir deg og meg angst.

Samtidig beskriver du dette på en måte som gjør at jeg tenker at du kanskje har vært lengre inn i søvnen enn du kanskje tror.Når man opplever seg selv som våken,mens kroppen er lammet kan det være noe som kalles søvnparalyse.De første gangene man opplever dette,kan det være grusomt og fryktelig skremmende.Dette fikk jeg spesielt ofte om ettermiddagene når jeg skulle sove middag.Måten du beskriver at du ble rykket ut av tilstanden på er veldig typisk for dette fenomenet.Det er ikke farlig,og etterhvert kan man lære seg til å kjenne det igjen og prøve å slappe av til en våkner.I begynnelsen var jeg sikker på at jeg var våken,men etterhvert forstod jeg at jeg var i en spesiell fase i søvnen.

Jeg vet ikke om du kjenner deg igjen i noe av det jeg beskriver,men om du vil lese litt drømmepsykologi kan jeg anbefale Jan og Lisbet Brudal,Drømmepsykologi.Vennlig hilsen bugge.

Takk for langt og fint svar. Søvnparalyse har jeg faktisk aldri hørt om, men må jo sjekke ut det :) det førte ihvertfall til et anfall av dimensjoner, så jeg vil helst slippe sånne i fremtiden.. men du mener at hvis jeg bare slapper av mens dette foregår, så vil jeg våkne ut av det? må prøves :D er så mye sprøtt som skjer med hodet mitt nå for tia, at jeg vet ikke hva :) men takk for svaret :) ha en strålende helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Takk for langt og fint svar. Søvnparalyse har jeg faktisk aldri hørt om, men må jo sjekke ut det :) det førte ihvertfall til et anfall av dimensjoner, så jeg vil helst slippe sånne i fremtiden.. men du mener at hvis jeg bare slapper av mens dette foregår, så vil jeg våkne ut av det? må prøves :D er så mye sprøtt som skjer med hodet mitt nå for tia, at jeg vet ikke hva :) men takk for svaret :) ha en strålende helg!

En fin helg til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pekka

Hei, jeg har opplevd det jeg også. Det var i en stresset periode (4mnd).Det var rett før jeg kom i "drømmeland", så begynte hjertet å banke så hardt at helekroppen viste slagene. Det var fryktelig ubehagelig ja! Jeg har av og til panikkangst enda, men alltid med en "ny" variant, et nytt symptom/plage. Jeg har fått god behandling hos naturterapaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest alternativer

Hei, jeg har opplevd det jeg også. Det var i en stresset periode (4mnd).Det var rett før jeg kom i "drømmeland", så begynte hjertet å banke så hardt at helekroppen viste slagene. Det var fryktelig ubehagelig ja! Jeg har av og til panikkangst enda, men alltid med en "ny" variant, et nytt symptom/plage. Jeg har fått god behandling hos naturterapaut.

Hva slags behandling fikk du hos naturterapeuten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pekka

Hva slags behandling fikk du hos naturterapeuten?

Øreakupunktur, masasje og fotsone terapi. Det gikk mye ut på å roe ned stress. Igrunnen var de fleste organene ute av balanse. Jeg anbefaler dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...