Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har i det siste merket at jeg får et slags mildt utslett på penis (glans) etter samleie med min partner. Vi har samleie uten kondom, men hun bruker p-pille. Utslettet kommer stort sett dagen etter og varer da et par tre dager før det blir borte. Utslettet består av røde prikker som noen ganger blir nesten som bittesmå vannblemmer før de blir borte. Det hender jeg også blir litt sår på forhuden og at det klør. Dersom jeg skyller penis etter samleie blir jeg ikke plaget av utslett. Hva kan dette komme av? Har jeg eller min partner en form for kjønnssykdom? Hva kan eventuelt gjøres for å bli kvitt det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/148124-utslett-p%C3%A5-penis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det er ikke helt uvanlig med noen form for reaksjon etter samleie, spesielt uten kondom. Det kan være noe ulik form for en slik reaksjon, men det b eskrives ofte som en slags utslett. Noe som kan forekomme at du får en kortvarig infeksjon, f. eks. med en sopp som heter Candida, og en slik infeksjon ofte ledsages av kløe og utslettlignende forandringer. Du kan kalle det kjønnsykdom, i og merd at det er et resultat av samleie, men dette er helt vanlig og trenger egentlig ingen behandling og det går stort sett over av seg selv. Du kan prøve å redusere irritasjonsmoment ved å bruke glidemiddel, evt. med antibiotika før samleie. Dette reduserer neppe opplevelsen og gir en beskyttelse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/148124-utslett-p%C3%A5-penis/#findComment-942919
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...