Gå til innhold

Rare drømmer!


berbix

Anbefalte innlegg

For en tid tilbake hadde jeg noen merkelige drømmer. Jeg drømte at jeg ble sugd ut av kroppen min og at jeg dalte nedover i fritt fall, eller at jeg steg oppover og oppover. Det rare var at jeg skjønte at jeg drømte,og at jeg måtte forte meg å våkne, men greide det ikke. Kunne også ha mareritt om ting, visste også da at jeg drømte, prøvde i søvne å rope på noen at de skulle vekke meg, for jeg greide ikke selv.

Når jeg endelig våknet etter dette var jeg livende redd.

Hva kan det ha vært? Noen som har opplevd lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bugge1365380662

Når det gjelder drømmer,har jeg av og til en følelse av at jeg har vært med på det meste.Du kan godt kalle det for en "klar drøm" der bevissthetstilstanden din er slik at du faktisk vet at du sover og drømmer.Og når du vet det,kan du også samtale med deg selv i drømmen.Eksempel på samtale som jeg har hatt kan være; dette som skjer nå hender ikke på virkeligheten.Jeg sover.Jeg kan stresse med å prøve å våkne men det hjelper sannsynligvis ikke.Slapp helt av.Selv om jeg ser personer i rommet er de egentlig ikke her,så ikke stress med å prøve å få dem til å vekke meg.Snart våkner jeg.Slapp av i kroppen,i musklene.Osv. En slags kognitiv beroligelsesterapi mot angst i en viss fase i søvnen.

Det tok et par år før jeg kom dit hen,men jeg opplevde det så ofte.Det første steget er å forstå at en faktisk ikke er våken,så det høres ut som om du kan prøve dette.Det virker i hvertfall for meg.Lykke til hvis det skjer igjen,og god helg fra bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

becky1365380394

Akkurat sånn har jeg drømy flere ganger også. Blir sugd ut av kroppen, og kjemper som en gal for at det ikke skal skje. Tenker at nå dør jeg hvis ikke jeg våkner. Helt forferdelig synes nå jeg...

Lurer fælt på hva det kommer av eller hva det betyr...

Men to netter på rad nå, så har jeg opplevd det motsatte.

Det kommer en ond ånd og suger seg inn i meg, så blir jeg helt krakilsk og må komme meg ut av et rom for da blir den borte...SYKT SOM FAEN:blir vel helt kokkelimonke snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Akkurat sånn har jeg drømy flere ganger også. Blir sugd ut av kroppen, og kjemper som en gal for at det ikke skal skje. Tenker at nå dør jeg hvis ikke jeg våkner. Helt forferdelig synes nå jeg...

Lurer fælt på hva det kommer av eller hva det betyr...

Men to netter på rad nå, så har jeg opplevd det motsatte.

Det kommer en ond ånd og suger seg inn i meg, så blir jeg helt krakilsk og må komme meg ut av et rom for da blir den borte...SYKT SOM FAEN:blir vel helt kokkelimonke snart...

Hei becky! Jeg kjenner ikke deg men hvis jeg hadde drømt disse drømmene,hadde det sannsynligvis handlet om problematikk rundt dissosiering og invadering.Siden jeg har vært utsatt for overgrep,hadde den onde ånden vært et symbol på grenseoverskridelse.Grenseoverskridelse kan man også oppleve hos foreldre,venner,sjefer,kjærester(ev.terapeuter når de blir "nærgående") osv,uten at det har noe seksuelt innhold.Men i begge tilfellene ville jeg nok følt en redsel for å miste meg selv.Bare noen tanker fra meg.Enten treffer det litt,eller så gjør det det ikke.Vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Hei!Glemte å si at jeg har hatt akkurat slike drømmer selv,og tror de er veldig vanlige for mange.Veldig ekle drømmer synes jeg.Når jeg drømte mye slikt,var det en periode hvor jeg følte at jeg mistet meg selv,mistet livet mitt,fotfestet i tilværelsen,og falt i avgrunnen eller steg.Stigedrømmene/svevedrømmene var i grunnen de mest skremmende for meg,for da hadde jeg en følelse av at jeg kanskje kom til å få overblikk over noe grusomt.At noe kom til å bli åpenbart for meg.Uansett mister man fotfestet i begge drømmene. Klem bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...