Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lenge hatt litt kviser her og der, men ett problem som har plaget meg er at jeg har problemer med kviser på pungen og rundt penisroten. Det er tusenvis av små kviser. De ser ut til å være i hårroten, og lurer på hva det skyldes og hvordan det kan fjernes? Har hatt de lenge og synes det er pinlig. Er jo renslig så det er ikke der problemet ligger...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/148158-pinlige-kviser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Mest sannsynlig er det ikke vanlige kviser du har nedentil. Tror at det enten kan være sopp ( da er området rødt og ganske klart avgrenset, og kan i perioder flasse litt), eller det kan være betennelse i små hårsekker ( se om utslettene sitter rundt hårene). Dersom det er sopp kan du prøve Lamisil krem morgen og kveld i 2 uker; kanskje du bør prøve dette uansett. ved hårsekk-betennelse er det nyttig med mild såpe som du kan massere litt inn i området daglig. Noen har effekt av sprit-vask en periode; servietter fåes på apotek. Dersom plagen ikke forsvinner kan du ta kontakt med fastlegen din; kanskje blir det aktuelt med en bakteriedrepende krem som er på resept.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/148158-pinlige-kviser/#findComment-945185
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...