Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nja, kanskje litt.. Savner å bli engasjert, litt forbanna, glad, irritert og å få trigget skrivekløen litt.

Det er rart å være DOL'løs på en måte.

Kikker innom, håper på litt liv, savner gamle DOL slik det var en gang.

Livet er godt, lyst, innholdsrikt, stressende, varmt, meningsfylt og arbeidssomt. Skulle hatt litt DOL å hvile med, men alle de gamle er borte.

Hvor er du gamle DOL?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/148174-savner-jeg-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Spenning

6

• Singularity

4

• Spirea

4

• nanna

2

Mest aktive i denne tråden

Du er en klok kvinne, det har jeg alltid sagt:-) Jeg også savner dol som det var da jeg begynte å skrive her i 1999. Morsomt, tildels engasjerende, mye bra diskusjoner.

Hva har skjedd? Markedet blei kanskje metta. Det er ei grense for hvor mange ganger samme tema kan diskuteres. Altså, ikke for meg, men for mange andre;-) Dessuten blei det slitsomt mye kjerringpjatt her inne. I tillegg har jo sør og gjengen gjort sitt.

La meg si det med fotballterminologi: Før kunne en legge opp den ene lissepasninga etter den andre, og det var folk der som tok imot på et dels virtuost nivå. Nå virker det som de har gått litt lei.

snøen som falt ifjor

er ikke lenger hva den var

juletrærne når ikke til taket

og alle pakker er bløte

det er tredje dag

og kakene er allerede tørre

jeg rydder i korker og papir

og jeg spør meg selv

for det er ingen andre å spørre:

når var det det slutta

når var det egentlig det slutta

hvor er det blitt av alle gutta

hvor er Pål som stod i gål

og redda på streken

hvor er Nils som drakk pils

med sugerør og hadde teken

hvor er Jonny som sang money

med hockeykølla som mikk

hvor er Joker som spilte poker

og alltid tok siste stikk

hvor er Tobben som fikk jobben

som sjokoladetrekk på Ringen

hvor er Kaj som sjekka Maj

og hoppa av i svingen

når var det egentlig at båndene ble kutta

våren er akutt

og sommeren er en lengre lidelse

det er høl i bademadrassene

morellene er sure

vannet er for kaldt

og gatene for ensomme

det er ikke lenger gøy på landet

kleggen blir større og større

det er for mye sand på strendene

og filmene er gørre

snart er det første skoledag igjen

jeg har rydda i penalet

og pakket ranselen

og jeg spør meg selv

hvor var det det butta

hvor var det egentlig det butta

hvor er Jens som slo lens

og tryna i hekken

hvor er Max som fiska laks

i Gaustadbekken

hvor er Jo som hadde sko

med femtiøring og jernbeslag

hvor er Lathans som sovna sankthans

og våkna tredje juledag

hvor er Elling som tok telling

da han stupte fra tiern

hvor er Finn som drakk gin

og sneik seg inn på niern

når var det det slutta

gutta sover nå

gutta sover nå

med lyset på

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/148174-savner-jeg-dere/#findComment-944143
Del på andre sider

Gjest QuePasta

DOL er her fortsatt, og mye har blitt bedre. "Gjeng"-mentaliteten har nesten forsvunnet, nå får du svar ut fra hva du skriver og ikke hvem du er. Mobbingen har det også blitt tilnærmet slutt på. Nå er de aller fleste hyggelige. Når det av og til dukker opp en som ikke er det, er det alltid anonyme nick, så da gjør det ikke så mye.

En viss utskifting av deltagere er bare sunt. Dessuten er det samtidig mange av de "gamle" som lusker rundt i korridorene ennå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/148174-savner-jeg-dere/#findComment-944161
Del på andre sider

Annonse

Du er en klok kvinne, det har jeg alltid sagt:-) Jeg også savner dol som det var da jeg begynte å skrive her i 1999. Morsomt, tildels engasjerende, mye bra diskusjoner.

Hva har skjedd? Markedet blei kanskje metta. Det er ei grense for hvor mange ganger samme tema kan diskuteres. Altså, ikke for meg, men for mange andre;-) Dessuten blei det slitsomt mye kjerringpjatt her inne. I tillegg har jo sør og gjengen gjort sitt.

La meg si det med fotballterminologi: Før kunne en legge opp den ene lissepasninga etter den andre, og det var folk der som tok imot på et dels virtuost nivå. Nå virker det som de har gått litt lei.

snøen som falt ifjor

er ikke lenger hva den var

juletrærne når ikke til taket

og alle pakker er bløte

det er tredje dag

og kakene er allerede tørre

jeg rydder i korker og papir

og jeg spør meg selv

når var det det slutta

hvor er Pål som stod i gål

og redda på streken

hvor er Nils som drakk pils

med sugerør og hadde teken

hvor er Jonny som sang money

med hockeykølla som mikk

hvor er Joker som spilte poker

og alltid tok siste stikk

hvor er Tobben som fikk jobben

som sjokoladetrekk på Ringen

hvor er Kaj som sjekka Maj

og hoppa av i svingen

når var det egentlig at båndene ble kutta

våren er akutt

og sommeren er en lengre lidelse

det er høl i bademadrassene

morellene er sure

vannet er for kaldt

og gatene for ensomme

det er ikke lenger gøy på landet

kleggen blir større og større

det er for mye sand på strendene

og filmene er gørre

snart er det første skoledag igjen

jeg har rydda i penalet

og pakket ranselen

og jeg spør meg selv

hvor var det det butta

hvor var det egentlig det butta

hvor er Jens som slo lens

og tryna i hekken

hvor er Max som fiska laks

i Gaustadbekken

hvor er Jo som hadde sko

med femtiøring og jernbeslag

hvor er Lathans som sovna sankthans

og våkna tredje juledag

hvor er Elling som tok telling

da han stupte fra tiern

hvor er Finn som drakk gin

og sneik seg inn på niern

når var det det slutta

gutta sover nå

gutta sover nå

med lyset på

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/148174-savner-jeg-dere/#findComment-944628
Del på andre sider

Ørkenvandreren

Gamle DOL er definitivt borte, ja.

Men jeg sutrer forsåvidt ikke over det - jeg bare konstaterer.

Vi "gamle" som har vært med siden siste halvdel av 90-tallet (selv tror jeg at jeg dukket opp i -98, i perioden hvor vi kunne følge Marit - håper jeg husker riktig navn... - på hennes reise mot døden, og hennes frykt for hva som skulle skje med barnet hennes, osv), hvor Christian Anker nærmest rådde grunnen alene (NHD var her også) og Simen war webbis - vi hadde likevel et annet felleskap enn dagens DOL'ere.

Sakte men sikkert ble man kjent med et utvalg DOL'ere, det var DOL-fester (takk f.eks til dere som arrangerte på Trosterudvillaen flere ganger), osv.

Miljøet var mindre, DOL var nytt, temaene hadde ikke vært diskutert før, osv - mye av forklaringene ligger vel her.

Gamle DOL er nå kun nostalgi - en tidsadspredelse som tilhører historien - som i private sammenhenger tas fram fra tid til annen for å friske opp en artig historie, osv.

Time goes bye......

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/148174-savner-jeg-dere/#findComment-945311
Del på andre sider

Annonse

Jeg savner dere. I går jeg satt på det utestedet i Homansbyen hvor vi av og til traff hverandre. Jeg nippet til en pils og mimret.

For det var en rar, spennede og festelig tid.

Noen av minnene fra den tiden vil jeg glede meg over å tenke tilbake på resten av livet.

Visst var det en rar og spennende tid og visst var det godt å være DOL'er en gang. Minnene er der gamle venn, de blir ikke borte. I likhet med nevnte sted i Homansbyen som bare varer og varer og varer.

Håper du har det godt med alt og alle slik jeg har. Hils kirsebærtrærne på hjørnet og den iskalde, skummende. Det hender jeg sender et lengselsfult blikk bortover når jeg en skjelden gang raser oppover trikkelinja i min lille grønne....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/148174-savner-jeg-dere/#findComment-948482
Del på andre sider

Vi "gamle" som har vært med siden siste halvdel av 90-tallet (selv tror jeg at jeg dukket opp i -98, i perioden hvor vi kunne følge Marit - håper jeg husker riktig navn... - på hennes reise mot døden, og hennes frykt for hva som skulle skje med barnet hennes, osv), hvor Christian Anker nærmest rådde grunnen alene (NHD var her også) og Simen war webbis - vi hadde likevel et annet felleskap enn dagens DOL'ere.

Sakte men sikkert ble man kjent med et utvalg DOL'ere, det var DOL-fester (takk f.eks til dere som arrangerte på Trosterudvillaen flere ganger), osv.

Miljøet var mindre, DOL var nytt, temaene hadde ikke vært diskutert før, osv - mye av forklaringene ligger vel her.

Gamle DOL er nå kun nostalgi - en tidsadspredelse som tilhører historien - som i private sammenhenger tas fram fra tid til annen for å friske opp en artig historie, osv.

Time goes bye......

Så enig, så enig...

Jeg har vært her siden sommeren -97, men da under et annet nick..

Syns det er veldig kos å se gode, gamle, kjente nick dukke opp innimellom, sånn som f.eks. ditt, Ørkenvandreren..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/148174-savner-jeg-dere/#findComment-948981
Del på andre sider

Time goes bye......

Ja, du husker rett- hun het Marit.Det var gripende.

Og det var så koselig når Cr. Anker kom på småprat innimellom, og det var morsomt når jeg knekte passordet hans. :)

Og måtte sende ham en mail om at ham måtte skifte.

Simen var også på småprat, og i det store og hele var det en morsom tid.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/148174-savner-jeg-dere/#findComment-950152
Del på andre sider

Time goes bye......

*sukk*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/148174-savner-jeg-dere/#findComment-950313
Del på andre sider

Singularity

Time goes bye......

Godt formulert.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/148174-savner-jeg-dere/#findComment-951763
Del på andre sider

Gjest gammelny

Herregud for en patetisk sytetråd, hva i svarte var bedre med de gamle dolere da?

Hvor er de blitt av? Drit og dra. Skulle vel bare mangle om ikke folk blir lei av samme nettsted når de har sittet og diskutert de samme sakene siden -97.

At det er mulig, nye Dol er mye bedre.

Det er vel mye mer spennende og berikende at flere deltar. Fornying må til alle steder i samfunnet.

Kjerringer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/148174-savner-jeg-dere/#findComment-952978
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...