Gjest Takker for svar Skrevet 28. mai 2004 Skrevet 28. mai 2004 Roaccutan Jeg er en jente på 29 år som har gått på Roaccutane i 3 måneder nå. Huden har blitt utrolig mye bedre, men jeg er litt bekymret over bivirkninger, og er derfor svært interessert i å høre hvilke bivirkninger andre som har brukt Roaccutane har fått. Jeg har har nå følgende bivirkninger; store utslett på håndbaken (som kraftig eksem) Disse utslettene kommer og går hele tiden. En dag er jeg helt fin, den neste er jeg knall rød og flasser. "Blodskutte" øyner, blir fort trett i øynene og er veldig rød på det hvite partiet i øynene. Leppene mine er meget tørre, og sprekker i munnvikene hver gang jeg pusser tennene mine eller gjesper. Jeg klør over hele kroppen etter jeg har dusjet.(kanskje man blir sensitiv for såpe og bodylotion?!) Ellers så er jeg stiv i kroppen (leddene) Når jeg sitter og så reiser meg opp, må jeg liksom "gå meg til" for det er så ubehagelig å bevege seg etter å ha sittet stille eller sovet at det nesten er vanskelig. Akkurat som om senene i helen og beina er for korte. Jeg verker i håndleddene og skuldrene, spesielt skulderleddene. Jeg har også vondt i selve ryggraden - den føles øm og vond. Alt jeg har skrevet her er fullstendig til å leve med - i hvertfall de 3-4 månedene kuren skal vare. Men dersom jeg resten av livet må være så stiv i kroppen, blø neseblod, gå rundt med blodskutte, tørre øyner og hender som til tider ser ut som "kjøttkaker", så vet jeg ikke om det er verdt det. Så jeg ønsker også inderlig å høre fra andre hvilke bivirkninger dere har opplevd, og om disse opphører når dere sluttet på Roaccutane? En annen ting, som er utrolig viktig for meg er om noen har opplevd en graviditet etter bruk av Roaccutane, og eventuelt hvor lenge etter avsluttet behandling man ble gravid. Jeg har lest man skal vente 6 måneder før man blir gravid, men bør man kanskje vente 1 år? Går det an å ta prøver som vise om man har Roaccutane i seg ennå, og dermed vente med å bli gravid til man kan se at det ikke er noen fare å bli gravid lenger? Hva med soling - har noen blitt ømfintlige for sol etter å ha brukt Roaccutane? Det ble mye spørsmål her - men jeg lurer så utrolig på dette - og setter umåtelig stor pris på alle tilbakemeldinger. - Takker for svar 0 Siter
Gjest håper det hjalp Skrevet 28. mai 2004 Skrevet 28. mai 2004 det med graviditet og sånt vet jeg ingenting om, men bivirkningene jeg opplevde var tørre lepper, blødde fort neseblod (men det gikk over da legen smurte noe etsegreier i nesa),tørr hud i ansiktet, hmmmm..... det var vel det. jeg fikk høre av legen at man bør være forsiktig med å sole seg, men prøvde det ikke da jeg gikk på tablettene. jeg ble deprimert noen måneder etter at jeg var ferdig med kuren, men det tror jeg hadde mer med mitt (manglende) sosiale liv, enn pillekuren. se lenger tilbake i forumet. der får du lese erfaringer og råd fra mange andre som har prøvd kuren. 0 Siter
Gjest Dr Dividend Skrevet 28. mai 2004 Skrevet 28. mai 2004 Hei! Jeg holder også på med denne hestekuren. Har gått på den i 2 mnd og ser stor forbedring. Har vært plaget av tørr hud, utslett på hendene (forsvant ved å smøre på meget fet krem), kløe og noe flass i hodebunn med påfølgende økt hårtap og tørre lepper. Men som du også sier, dette er absolutt til å leve med. Legen sier at bivirkningene vil forsvinne når kuren er ferdig, og jeg har iallefall merket at bivirkningene har begrenset seg etter hvert som ukene har gått. Det jeg lurer på er hvor store doser du skal ta?! 0 Siter
sørnorge21 Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 det med graviditet og sånt vet jeg ingenting om, men bivirkningene jeg opplevde var tørre lepper, blødde fort neseblod (men det gikk over da legen smurte noe etsegreier i nesa),tørr hud i ansiktet, hmmmm..... det var vel det. jeg fikk høre av legen at man bør være forsiktig med å sole seg, men prøvde det ikke da jeg gikk på tablettene. jeg ble deprimert noen måneder etter at jeg var ferdig med kuren, men det tror jeg hadde mer med mitt (manglende) sosiale liv, enn pillekuren. se lenger tilbake i forumet. der får du lese erfaringer og råd fra mange andre som har prøvd kuren. Hei!jeg går på roaccutane, og har gått på det i fire måneder. opplever også tørre lepper og eksemlignende utslett på hender og underarmene. er også stiv og støl oftere enn før,og lurer på om jeg generellt sett er blitt svakere i musklene enn jeg var før. litt flass i hodebunnen og definitivt tørrere og tynnere hår enn før. har også fått litt pigmentforandring på armene, noe jeg hater!!men disse bivirkningene skal opphøre etter en stund når du er ferdig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.