Gå til innhold

Langvarig forkjølelse

Anbefalte innlegg

Nå er det nøyaktig 14 dager siden jeg ble forkjølet...Med brask og bram på 2.juledag ble jeg snørrete og fikk vondt i halsen.

I dag er jeg fremdeles LIKE snørrete og har masse hoste, og får opp noe gult ekspektorat.

Har ikke hatt feber, og de to-tre første dagene følte jeg meg "dårlig". Nå fungerer jeg greit(er hjemme i svangerskapspermisjon).

Kan ikke huske å ha vært forkjøet så lenge før, er til vanlig meget frisk og oppegående.

Er det bare et "sint" virus? Eller kan det være en bakteriell infeksjon jeg kan få antibiotika mot?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14820-langvarig-forkj%C3%B8lelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

moncharlotte

Jeg er en jente på 25 år som har vært forkjølet siden 26.november, den har fremdeles ikke sluppet taket, har fått høre av legen at det er en virus og at den må gå over av seg selv. Min samboer har vært forkjølet like lenge, men det ser ut til at det går den rette veien nå, litt bedre, men vi er veldig overrasket over at vi har vært så forkjølet så lenge, det har vi aldri vært før, men se fremover, drikk mye vann og gjerne te (er også vanndrivende og får ut slaggstoffer som hoper seg opp i kroppen, ) og ta vitaminer, Esther C-vitamin er veldig bra fås kjøpt på apoteket, kombiner gjerne med tran (flytende eller tabletter) og hold deg varm...

Hilsen en som er i samme bås...

Gjest Lex Lea

Jøss, det høres ut som meg det her!? Jeg begynte julaftens kveld (begynte å fryse, akkurat som å skru på en knapp, og så ble jeg syk), fikk ørebetennelse, halsbetennelse og generelt dårlig. Nå begynner jeg å komme meg, men hoster fortsatt og har vondt i halsen. Så jeg lurer på det samme som deg, jeg!

God bedring forresten! *trøster*

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Når en antatt forkjølelse varer så lenge er det ikke urimelig å anta at det kanskje denne gangen har blitt videre komplisert med en bakteriell infeksjon.Ved å undersøke deg,og ta de nødvendige blodprøvene vil legen din kunne fastslå om det evt.er en bakteriell infeksjon,og om denne i såfall bør behandles med antibiotika.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...