Gå til innhold

hva skjer?


Gjest piamaria

Anbefalte innlegg

Gjest piamaria

Hodet mitt skifter på å være klart og rørete! I går hørte jeg stemmer si jeg skulle skade meg, de kom fra kjøleskapet av alle plasser. Jeg gikk på butiken for å lete etter sånn engangsbarberblad, men de hadde ingen. Så jeg tok en sløv kniv og ripa meg litt. Hørte ingen flere stemmer. Men da jeg skulle legge meg ble jeg påtvunget tanker som sa jeg skulle ta en kniv og skjære meg i øret. Så hylte jeg ut, for jeg så et svart hodet suse gjennom stua. Ble livredd. Oppsøkte legevakta fordi jeg ikke turte være hjemme. Ba om nozinan, men fikk kun tilbud av sobril. Så jeg gråt og gikk jeg sa jeg skulle legge meg i gresset. Gresset var vått, så jeg lå litt på steinene under ei bru. Så gikk jeg hjem og plutselig innså jeg at jeg gikk og prata høyt. Jeg snudde meg stadig vekk og skrek "ha deg vekk!" Det føltes som om en person gikk bak meg hele tia. Han gikk inn i ryggen min og jeg prøvde slå meg på ryggen med veska og jeg snakka hele tia om at jeg ikke orka mer tankekontroll. Og det mente jeg, jeg orker ikke flere påtvungne tanker! Så så jeg for meg personen bak meg som en han med fitte. Så jeg fortalte han at han var en fettmegge. Han var ikke pen nok til å ha penis. Kjøpte meg en cola på seven eleven og sa jeg skulle drikke cola og ikke spise og bli så liten at han ikke hadde plass inni meg lenger. Skvatt hele tiden for jeg så mennesker og slanger som øyeblikket etter ble forandret til f.eks søppelkasser og kvister på bakken. Var livredd da jeg var hjemme igjen, skrudde på alle lysene og hadde tv'n på før jeg la meg. Sovna heldigvis. Våkna i dag og hodet er klart igjen. Lurer på hva som skjedde igår. Hvorfor veksler hodet på å være klart og rørete? Fikk samla sammen rengningene og alle inkassevarslene som kom fordi jeg ikke har orka gå i postkassa på dritlenge, jeg har jo bare sittet i en stol og glodd på tv i lange tider. Er redd hodet skal bli rørete igjen? Hva skjer? Hva skal jeg gjøre? Legen ville ta blodprøve før hun evt økte dosen Seroquel. Vil det hjelpe å øke dosen? Hva er galt med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som om du sliter med psykoser. Å øke dosen med Seroquel er nok en god ide, men også å lære kognitive mestringsstrategier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei piamaria

Dette høres ut som psykoser.

Kontakt legen din, og få hjelp. Det høres ikke godt ut å ha det slik.

Lykke til.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest piamaria

Det høres ut som om du sliter med psykoser. Å øke dosen med Seroquel er nok en god ide, men også å lære kognitive mestringsstrategier.

et dumt spm: hva går kognitive mestringsstrategier ut på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest piamaria

Hei piamaria

Dette høres ut som psykoser.

Kontakt legen din, og få hjelp. Det høres ikke godt ut å ha det slik.

Lykke til.

;)

Men kan det være psykoser når jeg _vet_ at noe er galt? Og når det går over når jeg har sovnet? Jeg får forresten beskjeder fra TV om at hele verden kommer til å vende seg imot meg. Det flyter over av rot. Tror jeg blir tvangsinnlagt snart. Kanskje jeg burde stikke av. Vil ikke møte andre mennesker. Har slutta hos psykologen for det ble for nært og hun ville jeg skulle se henne inn i øynene når vi snakket. Folk er sinte på meg fordi jeg skrev meg ut. Når de ser hvordan det står til blir jeg sikkert tvangsinnlagt om de finner ut av tankene mine....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan det være psykoser når jeg _vet_ at noe er galt? Og når det går over når jeg har sovnet? Jeg får forresten beskjeder fra TV om at hele verden kommer til å vende seg imot meg. Det flyter over av rot. Tror jeg blir tvangsinnlagt snart. Kanskje jeg burde stikke av. Vil ikke møte andre mennesker. Har slutta hos psykologen for det ble for nært og hun ville jeg skulle se henne inn i øynene når vi snakket. Folk er sinte på meg fordi jeg skrev meg ut. Når de ser hvordan det står til blir jeg sikkert tvangsinnlagt om de finner ut av tankene mine....

Her er en side hvor det står en del om psykoser:

http://www.helsenytt.no/artikler/psykoser.htm

Det at folk blir sinte for at du har skrevet deg ut, er vel fordi dem er glad i deg.

De vil at du skal få hjelp og ha det godt.

Ta i mot den hjelpen du kan.Det kan være en lang og vond vei å gå, men med tiden så vil det meste som regel bli mye bedre.

Ønsker deg fortsatt lykke til.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...