Gå til innhold

Nina Lindstad- HASTER

Anbefalte innlegg

jeg har vært dårlig i ca 14 dager. jeg har vært kvalm, sliten, vondt i hodet, smerter i magen, diare og smerter i siden på magen når jeg bøyer meg (høyre side).

Hva kan dette være. Jeg var hos legen på fradag, han sa at dette var en magekatar.

Hadde jeg hatt dette i noen dager ville jeg slått meg til ro med dette, men ettersom jeg har hatt dette i 14 dager klarer jeg ikke det. Diareen har gått over men jeg har resten.

Jeg klarer ikke å gå dårlig lenger.

Kan det være noe med nyrene, eller kan det være gallesten?

Ut i fra det jeg har, hva tror DU at det kan være?

på forhånd takk

hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14821-nina-lindstad-haster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til Lei. med din sykehistorie synes jeg det er rimelig å utelukke urinveisinfeksjoner eller galle/lever-plager med en urinprøve og blodprøve. Nyresmerter arter seg oftest som smerter bak i flanken, med evt. utstråling mot lysken. En urinprøve gir godt svar. Galle-smerter kjennes oftest under ribbebuen, og blir værre etter måltider med fet mat. magekatarr med en virus kan gi såpass langvarige plager som du beskriver, særlig med slapphet og mageknip over tid. Dersom du har feber, eller blod/slim i avføringen, bør dette undersøkes nærmere, likeledes om du har feber. Prøv med rikelig væske-inntak, og gjerne vi-siblin fiberpulver ( apotek )iblandet biola-melk. Det gjenoppretter fordøyelsen. magesmerter med uklar årsak skal alltid utredes videre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14821-nina-lindstad-haster/#findComment-70600
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...