Gå til innhold

Vaskemaskin og tørketrommel i ett

Anbefalte innlegg

Gjest Hybelkaninen
Skrevet

Vi har i en stund leid en tørketrommel hos thorn, siden vi ikke har nok penger til å kjøpe en ny en. Nå skal vi flytte herfra til en plass uten vaskemaskin og derfor tenkte vi litt å kjøpe denne http://www.deal.no/kjope_info.cfm?rid=2&id=258&kid=184 fra deal over 36 mnd. Vet det er dyrt, men eneste mulighet vi har..

Noen som har erfaring med vaskemaskin og tørketrommel i ett? Er det et greit alternativ?

Gjest Rusle
Skrevet

Har ingen erfaring med dem. Men de ble aldri den store suksessen da de dukket opp for noen år siden. Siden det er samme motor som brukes både til vask og tørk, varer denne kortere har jeg hørt.

Men for sikkerhets skyld, så spør i butikken.

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche
Skrevet

Har ingen erfaring med dem. Men de ble aldri den store suksessen da de dukket opp for noen år siden. Siden det er samme motor som brukes både til vask og tørk, varer denne kortere har jeg hørt.

Men for sikkerhets skyld, så spør i butikken.

De har jeg hørt er dårlige.

Skrevet

Jeg har vaskemaskin og tørketrommel i ett. Ikke det merket, men min fungerer bra den.

Fordelen er jo at du får vasket og tørket tøyet, uten å måtte lempe det over i en trommel. Du kan reise bort, og komme hjem til tørt tøy.

Bare ikke stapp maskinen for full, da blir det lett krøllete, men det gjør det jo også i en vanlig tørketrommel.

Nå er det jo selvsagt ikke alt man kan ta i tørketrommelen, men sarte klær henger man jo opp uansett så....

Jeg har også en gammel tørketrommel ved siden av, men den er så å si gåen, men bruker den hvis tøyet har hopet seg opp litt for mye :)

Jeg syntes kombimaskinen er praktisk, man har mange valg.

Lykke til.

Skrevet

Jeg stod i ferd å kjøpe en slik kombisak for noen år siden. Fant ut jeg skulle snakke med el.reparatør. Ble frafrådet. Så jeg har nå tørketrommel oppå maskinen.

Men mye kan jo ha forandret seg på 7 år.

Du må bare forhøre deg videre.

Skrevet

Jeg stod i ferd å kjøpe en slik kombisak for noen år siden. Fant ut jeg skulle snakke med el.reparatør. Ble frafrådet. Så jeg har nå tørketrommel oppå maskinen.

Men mye kan jo ha forandret seg på 7 år.

Du må bare forhøre deg videre.

Vi kjøpte våres i oktober 2003, har ingenting å klage på jeg.

Jeg forstår heller ikke denne negative holdningen til folk flest. Det er jo de som ikke har prøvd selv som uttaler seg som regel.

Mulig det var noe rart i begynnelsen, det vet ikke jeg, men jeg har som sagt bare positivt å si om min kombimaskin - OG jeg har en :)

Skrevet

Ulempen med å ha alt i ett, er at det tar lengre tid å bli ferdig om du har mye tøy og må vaske i mange omganger.

Med vaskemaskin og tørketrommel hver for seg, kan du legge over vask i tørketrommelen og sette på en ny vaskemaskin mens du tørker den forrige.

Og for meg betyr det mye tid spart.

Skrevet

Ulempen med å ha alt i ett, er at det tar lengre tid å bli ferdig om du har mye tøy og må vaske i mange omganger.

Med vaskemaskin og tørketrommel hver for seg, kan du legge over vask i tørketrommelen og sette på en ny vaskemaskin mens du tørker den forrige.

Og for meg betyr det mye tid spart.

"Ulempen med å ha alt i ett, er at det tar lengre tid å bli ferdig om du har mye tøy og må vaske i mange omganger."

Men fordelen er at du bla. kan sette den på, og komme hjem til silkebløte nyvaskede og tørre håndklær f.eks.

Du har heller ikke hatt skjønner jeg? Og for folk som ikke har råd til begge deler er dette et utmerket tilbud. For de som har råd også - vel og merke.

Skrevet

"Ulempen med å ha alt i ett, er at det tar lengre tid å bli ferdig om du har mye tøy og må vaske i mange omganger."

Men fordelen er at du bla. kan sette den på, og komme hjem til silkebløte nyvaskede og tørre håndklær f.eks.

Du har heller ikke hatt skjønner jeg? Og for folk som ikke har råd til begge deler er dette et utmerket tilbud. For de som har råd også - vel og merke.

Bare en ting til. Så herlig å sette på vask før man legger seg - og vips, nå man står opp så er det tørt.

Høres ikke en gang, bare suser såvidt, og jeg er var, og har soverommet i kjelleren, rett ved siden av vaskerommet.

Sååå deilig å våkne til favorittbuksa mi klar.

Skrevet

Ja, du har helt rett i at jeg ikke har hatt kombinert vaske- og tørketrommel. Det er fordi jeg blitt frarådet det av fagfolk og folk som har hatt det selv. Men for all del - det er sikkert praktisk for andre for det (hvis ikke, ville det sikkert ikke vært på markedet). Og det er sikkert praktisk når du tar sjansen på å forlate huset når vaskemaskinen går. Dette blir vi jo frarådet fra mange hold - en maskin trenger ikke være gammel før det kan oppstå feil som bl.a. kan forårsake brann.

Og jeg er av den sorten som "samler opp" og vasker mye lørdager (og evt. søndager og andre dager også, om det er behov). Da går det unna der vaskemaskinen og tørketrommelen går samtidig, og jeg sparer tid.

Skrevet

Har ingen erfaring sjølv; men svigermor har hatt ei slik i 12 år og er veldig nøgd. Ho bruker tørketrommelfunksjonen sjeldan, men når det er dårlkeg tørk ute og ein har litt dårleg tid så er det jo flott. Eller der ein ikkje har like gode moglegheiter til å henge opp ute (eller ikkje har tid og ork...) så er jo trommel bra å ha, og har ein ikkje plass til to maskiner så må jo ei vere bra.

Eg kjem ikkje på kva type det er, eg held ein knapp på at det kanskje er AEG, men ta det med ei klype salt, det er lenge sidan eg har vore på besøk no. Ho var kjempedyr da dei kjøpte ho, men svigermor er som sagt nøgd etter 12 år. Har vore reparert ein gong, trur det var termostaten - ikkje motoren i alle fall, slik einkvan her under nemnde kunne vere svak i kombinasjonsmaskiner.

Gjest papirtiger
Skrevet

Ja, du har helt rett i at jeg ikke har hatt kombinert vaske- og tørketrommel. Det er fordi jeg blitt frarådet det av fagfolk og folk som har hatt det selv. Men for all del - det er sikkert praktisk for andre for det (hvis ikke, ville det sikkert ikke vært på markedet). Og det er sikkert praktisk når du tar sjansen på å forlate huset når vaskemaskinen går. Dette blir vi jo frarådet fra mange hold - en maskin trenger ikke være gammel før det kan oppstå feil som bl.a. kan forårsake brann.

Og jeg er av den sorten som "samler opp" og vasker mye lørdager (og evt. søndager og andre dager også, om det er behov). Da går det unna der vaskemaskinen og tørketrommelen går samtidig, og jeg sparer tid.

Man burde ALDRI gå i fra tørketrommel nei. En av de mest vanlige årsakene til husbrann..

Skrevet

Har ingen erfaring sjølv; men svigermor har hatt ei slik i 12 år og er veldig nøgd. Ho bruker tørketrommelfunksjonen sjeldan, men når det er dårlkeg tørk ute og ein har litt dårleg tid så er det jo flott. Eller der ein ikkje har like gode moglegheiter til å henge opp ute (eller ikkje har tid og ork...) så er jo trommel bra å ha, og har ein ikkje plass til to maskiner så må jo ei vere bra.

Eg kjem ikkje på kva type det er, eg held ein knapp på at det kanskje er AEG, men ta det med ei klype salt, det er lenge sidan eg har vore på besøk no. Ho var kjempedyr da dei kjøpte ho, men svigermor er som sagt nøgd etter 12 år. Har vore reparert ein gong, trur det var termostaten - ikkje motoren i alle fall, slik einkvan her under nemnde kunne vere svak i kombinasjonsmaskiner.

Ser man det ja :-)

Endelig noen som har kjennskap til saken, og har positiv erfaring.

Gjest Rusle
Skrevet

Bare en ting til. Så herlig å sette på vask før man legger seg - og vips, nå man står opp så er det tørt.

Høres ikke en gang, bare suser såvidt, og jeg er var, og har soverommet i kjelleren, rett ved siden av vaskerommet.

Men da kan du vel ikke vaske de klærne som ikke tåler tørketrommel?

Gjest papirtiger
Skrevet

Jeg vet om to som har hatt slik maskin, og som ikke ville ha det etter at den ble ødelagt...

Det virker logisk at en maskin som brukes dobbelt så mye, varer halvparten så kort som to seperate maskiner ville gjort. Men, hvis kombimaskin er billig, så kan det jo lønne seg :)

Personlig ville jeg ikke kjøpt en slik.

Skrevet

Tør du virkelig å ha på vaskemaskin/tørketrommel når du sover?Har aldri på det når jeg ikke er hjemme og i våken tilstand jeg ...

Gjest Den opprinnelige m&m
Skrevet

Jeg kjenner en som har. Et problem er at den tar lite tøy. Den du ser på tar f.eks. bare 2,5 kilo tøy, mens en vanlig vaskemaskin tar 4,5 kilo. Mulig du kan ha i mere om du bare vasker, men da må du stoppe etter vasken og ta ut en del før du kan tørke.

Skrevet

Men da kan du vel ikke vaske de klærne som ikke tåler tørketrommel?

Det kan jeg vel. Stiller jo inn maskinen på forhånd, så jeg velger jo selv om tørketrommelen skal gå etterpå, eller om jeg bare skal vaske :-)

Mange muligheter skjønner du.

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche
Skrevet

Det er dyrt å være fattig...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...