ingert Skrevet 9. januar 2001 Del Skrevet 9. januar 2001 Da jeg var 14 år fikk jeg kyssesyken og etter den hadde jeg problemer med å konsentrere meg i et par år. Da jeg var 17 år fikk jeg lungebetennelse tre ganger (mykoplasmainfeksjon), to år senere fikk jeg det igjen, og to år etter det fikk jeg halsbetennelse,urinveisinfeksjon og lungebet. samtidig. jeg ble ikke bra og legen sa jeg hadde twar, gikk i tre mnd før formen ble bedre. Dette var høsten 1999. Høsten 2000 ble jeg syk igjen. Nå sier legen at det ikke er påvist twar nå, men at det er mykoplasmainfeksjon og at den kan utarte seg på samme måten. Har nå gått sykmeldt siden august, men prøver å være på skolen. Dette er vanskelig fordi jeg ikke greier å konsentrere meg nok til å få med meg hva foreleseren sier. Jeg kan være midt i en samtale og plutselig detter jeg ut. Jeg kan se på personen og se at han sier noe, men jeg greier ikke å få med meg hva det er samme hva jeg gjør. Dette er frustrerende jeg er redd jeg skal stryke på eksamen pga dette. Hva kommer det av og hva kan gjøres med det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14830-konsentrasjonsvansker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis Skrevet 10. januar 2001 Del Skrevet 10. januar 2001 Til ingert. Du forteller ikke så mye om allmentilstand, eventuelt om ledsagende depresjon etter all sykdommen. Depresjon er kanskje den vanligste årsaken til konsentrasjonsvansker hos ungdom. Flere infeksjoner på rad, og særlig om man ikke har tatt tilstrekkelig hensyn med hvile underveis, kan gi en langvarig utmattelses-reaksjon. Noen i en slik situasjon trenger en lengre pause fra stress, jobb og evt. trening. Synes du skal snakke ordentlig med legen din om dette, særlig få klarhet i eventuell depresjon. Dersom sykdom er årsak til lesevansker og eksamensvansker, kan en legeattest gjøre at du kan utsette eksamenen ett semester. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14830-konsentrasjonsvansker/#findComment-70587 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.