Gå til innhold

Hjelp for å komme løs fra grepet


adamarie

Anbefalte innlegg

Jeg har vært gift i 8 år. Alt var en rosa sky (med noen skår..), inntil jeg giftet meg og ble gravid (etter 2-3 år)med vårt første barn. Da endret han seg til et tyrann.. og en engel. Alt etter som. Utad alltid midtpunkt og fin. Endret seg på sekundet fra hyggelig til en kraftig eksplosjon, innenfor dørene. For ingenting, han lyver mye og også om ting som ikke er nødvendig. Kaller meg stygge ting. Kritiserer uansett, jeg får alltid skylden for hans utbrudd. Alltid i konflikt med sin familie. Alltid sykmeldt, lyver om det. Mangler empati, i stor grad!!. Løy også om at vi var sammen i flere måneder, selv om det var slutt. (til personer som jeg ikke har kontakt med.) Han har suksessivt kuttet nettverket mitt, med å sagt til dem at jeg ikke ønsker kontakt med dem, og så har han sagt til meg at det er noen dårlige venner/familie som ikke tar kontakt, når jeg gråt og lurte på hvorfor jeg var kuttet ut. Listen er lang… I alle fall er jeg sikker på at han er psykopat. Jeg er stolt over å tatt første steget og flyttet. Det var en voldsom prosess og jeg er så sliten så sliten … og redd. Truslene hagler… Mitt spørsmål er: Hvordan bør jeg gå frem for fortest mulig å få fred?. Vi har to små barn sammen, besøksforbudet ble avslått, kriteriene var absolutt til stede, sa de, men pga av at vi hadde små barn som vi måtte samarbeide om, ga de meg det ikke.!!???! Er sjokkert over at de skal tvinge små barn til å overvære fars trakkasering av mor ved overlevering. For samarbeid, det går ikke. Jeg har inderlig forsøkt.! Han kan ikke planlegge, ombestemmer seg, etter hvordan han føler seg akkurat da. Han er kun ute etter meg og bruker barna for det de er verdt!!. Får ultimatumet; enten kommer jeg hjem eller så skal han lage livet mitt til et helvete. Uttad er han den mest omsorgsfulle far. Vet barna lider når de er hos han. Men å bevise det er verre, han er meget påpasselig at ingen skal få vite/se… Så hva gjør jeg? Er livredd for at jeg skal gi opp og gå tilbake, for hvis jeg ikke får hjelp har jeg nesten ingen valg?? Hva med barna? Skal jeg la han få dem og ødelegge dem også?? Ta kampen i rettsystemet og risikere og tape.? Han lyver så godt at han tror det selv, tror jeg. Å lyve i en rettsak er ingen sak for han. Vet han egentlige ikke interiserer seg i barna, men for han er det krig og han vet at det er det verste han kan gjøre mot meg er å ta barna fra meg eller få delt bosted eller lignende. Mange trusler om dette. Hvor lenge vil han holde på?? Når gir han opp? For han gjør vel det engang??

Hilsen fortvilt og redd dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Been there...

Jeg syntes du er sterk som allerede har klart å flytte!

Vurder aldri å flytte tilbake.

Jeg tror at det du trenger er å bli enda sterkere, for å komme unna grepet hans for godt. Oppsøke venner og familie slik at du har noen allierte i vanskelige perioder.

Rettsystemet vet jeg ikke noe om, men uansett om du velger den veien eller ikke, må du aldri tvile på deg selv, og det du har gjort. Slike mennesker må for all del ikke knekke deg. Er redd su har en lang og tøff kamp forran deg, men jo mindre du lar ham få påvirke deg, jo mer motløs kommer han til å bli når han oppdager det. Så gir han forhåpentligvis opp en dag...

Gi meg en lyd om det er noe jeg kan hjelpe med....

LYKKE TIL, kjære adamarie!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en advokat som er virkelig god til dette? Hvis ikke bør du skaffe en.

Steder å henvende seg er barnevernet. (Det kan slå mange veier.) Krisesenter kan ha god informasjon. Familierådgivning.

Norsk rettsvern er en merkelig ting. Har du anket den avgjørelsen om besøksforbud?

Ønsker deg alt godt.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har advokat, så må du skaffe deg en med en gang. Denne typen sak kvalifiserer til fri rettshjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...