Gjest gamle minner Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Jeg har huset mitt fyllt med diverse saker og ting som er "kjekt å ha". Nå føler jeg at jeg snart drukner. Hva kaster du av saker og ting. Kan jeg kaste bøker? Klær til barna som jeg har arvet? Leker som aldri brukes. Alt hadde vært enklere hvis jeg hadde hatt en bruktbutikk eller Fretex i nærheten, men det har jeg ikke, så det jeg skal kvitte meg med må gå i søpla. Gidder ikke å annonsere eller noe sånt for ting som folk sikkert ikke vil ha. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke samler Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Jeg skal snart leie en container og kaste all oppsamla drit fra loft og oppussing. Ah det skal bli en herlig følelse å dumpe hele greia. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amber sun Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Ja, ja og ja. Jeg kaster alt det du nevner. Samler på veldig lite, og syns det er unødvendig å ta vare på masse skrot som en aldri bruker. Husk at det ikke betyr at du gir avkall på minnene om du kaster ting; minnene har du i hodet og hjertet, og ikke i tingene. Jeg syns ihvertfall ikke at en skal knytte seg så mye til masse ting at en føler at en forråder noen om man kaster noe en aldri bruker. (Kjenner noen som tenker sånn..."hvis jeg kaster disse dårlige bildene, så er det slemt mot dem som er på, og forteller at jeg ikke liker dem, noe jeg jo gjør, å dette er så komplisert! Jeg tar bare vare på dem heller..." Og dermed har vedkommende huset fullt av masse dill og dall og tull som aldri brukes, men som ikke kan kastes...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bente831365380491 Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Kast alt det du ikke bruker/har bruk for lenger. Også det som du tenker at du kanskje kan få bruk for senere, for du får mest sannsynlig ikke bruk for det uansett! Få gjerne noen til å hjelpe deg med å kaste hvis du har problemer med det selv! Jeg bruker å hjelpe mamma, for hun har en tendens til å ta vare på ting som hun ikke har bruk for lenger! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Barneklær tar iallefall ikke lang tid å få gitt bort over nett.Det bruker jeg å gjøre. Tar vare på de aller fineste arveklærne, og de som er hjemmestrikkede gaver - for minnenes skyld og fordi jeg sikkert får iallefall ett barn til. Ca 24t, mot porto. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 På finn.no ("Torget") kan du sette inn annonse helt gratis dersom du vil gi bort noe. Skal du selge ting tror jeg det koster 25 kr for en annonse. Det er vel også loppemarked de fleste steder i landet, i idrettslaget, på skoler el.lign. Ellers synes jeg det er ganske ille å bare kaste fullt brukbare ting som leker og klær. Det er nok av folk her i landet som ikke har like god råd som de fleste andre. Det var jo nylig oppslag i avisene om at 26.000 barn her i landet lever under fattigdomsgrensen. Når "alle andre" har grei økonomi, så er det ekstra ille for disse (og særlig foreldrene deres) å ikke ha råd til klær, leker, skikkelig mat osv. Se fx http://pub.tv2.no/nettavisen/okonomi/article229143.ece http://www.dt.no/apps/pbcs.dll/artikkel?SearchID=73173176062864&Avis=DT&Dato=20040528&Kategori=NYHET&Lopenr=105280190&Ref=AR 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest begone Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 www.foreldre.com (kjøp/salg) www.libero.no (markedsplass) Klær og leker -> svosj 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gamle minner Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 På finn.no ("Torget") kan du sette inn annonse helt gratis dersom du vil gi bort noe. Skal du selge ting tror jeg det koster 25 kr for en annonse. Det er vel også loppemarked de fleste steder i landet, i idrettslaget, på skoler el.lign. Ellers synes jeg det er ganske ille å bare kaste fullt brukbare ting som leker og klær. Det er nok av folk her i landet som ikke har like god råd som de fleste andre. Det var jo nylig oppslag i avisene om at 26.000 barn her i landet lever under fattigdomsgrensen. Når "alle andre" har grei økonomi, så er det ekstra ille for disse (og særlig foreldrene deres) å ikke ha råd til klær, leker, skikkelig mat osv. Se fx http://pub.tv2.no/nettavisen/okonomi/article229143.ece http://www.dt.no/apps/pbcs.dll/artikkel?SearchID=73173176062864&Avis=DT&Dato=20040528&Kategori=NYHET&Lopenr=105280190&Ref=AR Tror ikke akkurat fattigdom blandt norske barn blir bedre av at vi skal gi våre barns vrakede leker og klær til dem. Det er ikke det de trenger, de trenger foreldre som kan forsørge dem, og for å få det til må f.eks. kvinnelønningene snart nå opp til lønningene som mannfolkene får. Osv, osv. Jeg har selv levd i et fattig hjem og det var jamen ikke morsomt å komme på skolen i venninnene mine sine vrakede klær som en eller annen velmenende instans hadde kommet på døra vår med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Tror ikke akkurat fattigdom blandt norske barn blir bedre av at vi skal gi våre barns vrakede leker og klær til dem. Det er ikke det de trenger, de trenger foreldre som kan forsørge dem, og for å få det til må f.eks. kvinnelønningene snart nå opp til lønningene som mannfolkene får. Osv, osv. Jeg har selv levd i et fattig hjem og det var jamen ikke morsomt å komme på skolen i venninnene mine sine vrakede klær som en eller annen velmenende instans hadde kommet på døra vår med. Tull og tøys! Det er ikke i hovedsak yrkesaktive, men trygdede som er fattige i dagens Norge. Og om man faktisk ikke har råd til grunnleggende ting som mat og klær, så tror jeg faktisk man tross alt er glad for det man får. Les den artikkelen fra www.dt.no som jeg la ut link til i det forrige svaret mitt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest papirtiger Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 På finn.no ("Torget") kan du sette inn annonse helt gratis dersom du vil gi bort noe. Skal du selge ting tror jeg det koster 25 kr for en annonse. Det er vel også loppemarked de fleste steder i landet, i idrettslaget, på skoler el.lign. Ellers synes jeg det er ganske ille å bare kaste fullt brukbare ting som leker og klær. Det er nok av folk her i landet som ikke har like god råd som de fleste andre. Det var jo nylig oppslag i avisene om at 26.000 barn her i landet lever under fattigdomsgrensen. Når "alle andre" har grei økonomi, så er det ekstra ille for disse (og særlig foreldrene deres) å ikke ha råd til klær, leker, skikkelig mat osv. Se fx http://pub.tv2.no/nettavisen/okonomi/article229143.ece http://www.dt.no/apps/pbcs.dll/artikkel?SearchID=73173176062864&Avis=DT&Dato=20040528&Kategori=NYHET&Lopenr=105280190&Ref=AR Visste ikke at det var gratis å legge inn gibort-annonser på finn, takk for rådet. Det kan bli aktuelt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest det blir iallefall ikke verre Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Tror ikke akkurat fattigdom blandt norske barn blir bedre av at vi skal gi våre barns vrakede leker og klær til dem. Det er ikke det de trenger, de trenger foreldre som kan forsørge dem, og for å få det til må f.eks. kvinnelønningene snart nå opp til lønningene som mannfolkene får. Osv, osv. Jeg har selv levd i et fattig hjem og det var jamen ikke morsomt å komme på skolen i venninnene mine sine vrakede klær som en eller annen velmenende instans hadde kommet på døra vår med. Noen gir faktisk bort pene klær, ikke vrakede klær men klær(og leker) som er vokst fra. Det behøver ikke engang være synlig brukt - spesielt ikke i babystørrelser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Biblioteket tar imot bøker. Hvertfall hvis de er sånn halveis OK(både innholdsmessig og ellers) Ellers tror jeg som flere andre her at barnetøy og leker sikkert er en populær gave til folk som har unger som passer til de klærne/lekene som dine har vokst fra. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.