Gå til innhold

Er det meg eller dem?


Gjest Jon_arne_riise

Anbefalte innlegg

Gjest Jon_arne_riise

Er det meg eller dem?

Jeg som skriver dette innlegget er en gutt på 23 år. Jeg har fra jeg var 16 til jeg var 22, slitt med diverse psykiske problemer. Det vil si at jeg har ikke vært innlagt eller slikt men har slitt generelt med dårlig selvbilde/selvtillit. Jeg har liksom måttet stå opp for meg selv siden mine foreldre ikke gjorde det. Balnt annet kan jeg nevne at en venn av faren min mobbet meg en lang stund med min høyde og kroppsform (jeg er 1.62nå og den gang var jeg litt lubben men som har en herlig og sunn kropp nå). Jeg sa til pappa at jeg ikke likte det vennen sa men far sa at han bare spøkte og at jeg ikke burde ta meg nær av det. Da var jeg 16 og lei meg for dette. Etter en stund ble det for mye og da jeg var 22 så fikk jeg nok. Jeg skjelte han ut og siden så har han ikke vist seg. Altså måtte jeg gjøre opp selv. Jeg hadde før det følt meg alene og at far ikke gjorde noe for å stoppe kjeften hans. Dette igjen har skapt et anstrengt forhold til han og meg. Videre har jeg en syk mor som har de rareste anfall og slikt. Hun har vært syk siden jeg var 12 år. Problemet mitt har vært dårlig selvbilde/selvtillit. Jeg har slitt og sliter med det ennå. Men nå har jeg vært hos en psykolog i noen måneder og ting begynner å bli noe bedre. Men det er en ting jeg sliter veldig med og det er kontakten med det motsatte kjønn. Jeg har aldri hatt kjæreste eller venninner. Jeg føler meg ikke tilpass med dem akkurat nå. Føler meg ikke god nok og det er noe jeg jobber med. Det er så mye som ligger hulter til bulter at alt må stemme for meg før jeg kan gå videre. Derfor tenker jeg ikke på jenter nå, noe jeg gjorde mye før. Igår var jeg med to venner på en pub. Der slappet vi av og snakket og slikt. Men det ble fort kjedelig for meg og jeg følte meg ikke vel der etter hvert. Saken var den at vennene mine begynte å snakke om damer i alt. Om hvor mange de hadde hatt sex med og hvor mange de hadde hatt osv. Jeg bare satt der og smilte til det. Etter hvert som de drakk mer og mer øl så ble det snakk om bare damer.

Altså, jeg er ikke homofil. Men jeg føler ikke for å snakke eller ha kontakt med damer akkurat nå. Jeg har prøvd før men nå skjønner jeg at jeg da var en usikker person, noe som er litt bedre nå. Jeg gikk på snørra så det svei de gangene og jeg er redd for å bli såret igjen. Jeg trenger tid og har ikke behov for noe av det. Derfor likte jeg meg ikke i det selskapet. Jeg trivdes med å sitte der og bare glane på veggen eller lytte til musikken. Hadde ikke noe behov for å sjekke eller flørte med damer.

Det jeg lurer på er at hvorfor forventer jeg at vennene mine også er slike? De er jo sine egne herrer. Er det unormalt av meg?

Svar mottas med en stor takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uten å ta stilling til temaet i innlegget ditt, så vil jeg bare påpeke at det ikke er tillatt å bruke fullt navn som nick. Ei heller er det vel særlig smart å bruke en kjendis sitt navn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være temmelig kjeldelig å sitte å høre på fulle folk, uansett tema. Mannfolk som skryter av hvor mange damer de har nedlagt, er spesielt begredelig synes jeg. Jeg er dame. Men faktisk blir min mann ennå mer oppgitt enn meg. Det er ikke en munnbruk det akkurat står respekt av.

Slikt prat viser ingen genuin interesse for kvinner som mennesker og likeverdige partnere. Det er heller ikke noe tegn på manndighet. Derimot er det lett å observere en overdreven interesse for sitt eget oppblåste ego, der kvinner benyttes som hendige billige bruksgjenstander.

Hvis du på sikt har et genuint ønske om å finne deg en grepa dame å være glad i og dele livet med, og ikke bare en lekker madrass, er det et sunnhetstegn at du ikke interesserte deg for dine kammeraters fyllerølp.

Tvert imot kan din holdning vise at du er mye mer interessert i damer enn dine kammerater. Og du interesserer deg for mer enn madrassfunksjonen.

Det kan være sundt å ligge lavt på kjærlighetsfronten i perioder.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon_arne_riise

Det kan være temmelig kjeldelig å sitte å høre på fulle folk, uansett tema. Mannfolk som skryter av hvor mange damer de har nedlagt, er spesielt begredelig synes jeg. Jeg er dame. Men faktisk blir min mann ennå mer oppgitt enn meg. Det er ikke en munnbruk det akkurat står respekt av.

Slikt prat viser ingen genuin interesse for kvinner som mennesker og likeverdige partnere. Det er heller ikke noe tegn på manndighet. Derimot er det lett å observere en overdreven interesse for sitt eget oppblåste ego, der kvinner benyttes som hendige billige bruksgjenstander.

Hvis du på sikt har et genuint ønske om å finne deg en grepa dame å være glad i og dele livet med, og ikke bare en lekker madrass, er det et sunnhetstegn at du ikke interesserte deg for dine kammeraters fyllerølp.

Tvert imot kan din holdning vise at du er mye mer interessert i damer enn dine kammerater. Og du interesserer deg for mer enn madrassfunksjonen.

Det kan være sundt å ligge lavt på kjærlighetsfronten i perioder.

mvh

Ja, jeg er enig i dette resonnementet. Det er så kjedelig og høre på dette når de er edru også.

La oss si at vi går en tur langs Karl Johans gate. Der snakker de ikke om annet enn damer, sex og alt dette med hvor mange de har hatt sex med. For meg blir det så dtitkjedelig å høre på det samme visa på nytt.

En venn av meg ble kjent med en jente via internett. Hu er en snill jente og besøkte han og de hadde sex. Kompisen min var i et forhold i 5 år men det ble slutt siden han var utro med en annen dame. Han angrer på dette nå men gjør så mye annet tull. Men denne jenta ble forelsket i han. Men han vi, ikke i et forhold nå og sa det til henne. Hver gang han ringer henne kommer hun og henter han og de ender opp med sex. Så sitter han i vennegjengen og skryter av at han har en dame som forguder han og gjør alt for han. Sånt liker ikke jeg og føler meg så utenfor.

Videre trives jeg ikke i deres selskap når de er slike. Jeg er den beskjedne og litt i skyggen person. Jeg liker ikke å være så frampå som dem.

Spørsmålet her er om jeg prøver å forandre dem eller at jeg selv har så dårlig selvtillit at jeg ikke klarer å være som dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er enig i dette resonnementet. Det er så kjedelig og høre på dette når de er edru også.

La oss si at vi går en tur langs Karl Johans gate. Der snakker de ikke om annet enn damer, sex og alt dette med hvor mange de har hatt sex med. For meg blir det så dtitkjedelig å høre på det samme visa på nytt.

En venn av meg ble kjent med en jente via internett. Hu er en snill jente og besøkte han og de hadde sex. Kompisen min var i et forhold i 5 år men det ble slutt siden han var utro med en annen dame. Han angrer på dette nå men gjør så mye annet tull. Men denne jenta ble forelsket i han. Men han vi, ikke i et forhold nå og sa det til henne. Hver gang han ringer henne kommer hun og henter han og de ender opp med sex. Så sitter han i vennegjengen og skryter av at han har en dame som forguder han og gjør alt for han. Sånt liker ikke jeg og føler meg så utenfor.

Videre trives jeg ikke i deres selskap når de er slike. Jeg er den beskjedne og litt i skyggen person. Jeg liker ikke å være så frampå som dem.

Spørsmålet her er om jeg prøver å forandre dem eller at jeg selv har så dårlig selvtillit at jeg ikke klarer å være som dem?

Menn med virkelig selvtillit trenger ikke å skryte. Spesielt ikke av at de oppfører seg som drittsekker.

Hva du forsøker, er ikke så godt for meg å si. Å forandre dem, tror jeg ikke blir din oppgave. Den oppdragelsen mødrene og fedrene deres ikke fikk inn de første 18-20 årene, er det ofte fåfengt for andre å dille med senere.

Det er ikke lett å føle seg vel i slikt prat. Man kan føle seg utenfor, og kjenne at man burde forsøke å være like stor i kjeften selv.

Men du kan velge å tenke på det på en annen måte: Stakkars dem. De dummer seg ut. De vet ikke hvor billige og barnslige de gjør seg. De skjønner ikke hvordan de mister all respekt hos det annet kjønn. De har ikke peiling på hvordan man kan beholde en dame.

Blir det litt lettere å takle da? Det er ikke deg det er noe galt med. Hvilken selvtillit du enn har, har ikke den noe med dette å gjøre. Det burde gi deg økt selvtillit å vite at du skårer høyt på allminnelig folkeskikk.

Hvis disse vennene alltid er like trettende, kan det jo være en idé å oppsøke miljøer der samtalene er litt mer intelligente og givende.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon_arne_riise

Menn med virkelig selvtillit trenger ikke å skryte. Spesielt ikke av at de oppfører seg som drittsekker.

Hva du forsøker, er ikke så godt for meg å si. Å forandre dem, tror jeg ikke blir din oppgave. Den oppdragelsen mødrene og fedrene deres ikke fikk inn de første 18-20 årene, er det ofte fåfengt for andre å dille med senere.

Det er ikke lett å føle seg vel i slikt prat. Man kan føle seg utenfor, og kjenne at man burde forsøke å være like stor i kjeften selv.

Men du kan velge å tenke på det på en annen måte: Stakkars dem. De dummer seg ut. De vet ikke hvor billige og barnslige de gjør seg. De skjønner ikke hvordan de mister all respekt hos det annet kjønn. De har ikke peiling på hvordan man kan beholde en dame.

Blir det litt lettere å takle da? Det er ikke deg det er noe galt med. Hvilken selvtillit du enn har, har ikke den noe med dette å gjøre. Det burde gi deg økt selvtillit å vite at du skårer høyt på allminnelig folkeskikk.

Hvis disse vennene alltid er like trettende, kan det jo være en idé å oppsøke miljøer der samtalene er litt mer intelligente og givende.

mvh

Jeg er enig med deg.

Jeg bør nok ikke tenke på å forandre dem men heller stå for det jeg tror og mener, det vil lønne seg i lengden.

Det er jo de som kommer til å slite med dette tullet sitt.

Jeg ser og forstår mer og mer av meg selv. Jeg er ikke den som er den høyrøstede eller slikt. Jeg er en rolig gutt som heller sitter rolig på en pub og slapper av med en avis eller bare nyter musikken. Jeg går ikke rundt og tenker på at jeg skal sjekke opp damer eller slikt. På lengre sikt vil jeg være en vinner.

Er du enig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig med deg.

Jeg bør nok ikke tenke på å forandre dem men heller stå for det jeg tror og mener, det vil lønne seg i lengden.

Det er jo de som kommer til å slite med dette tullet sitt.

Jeg ser og forstår mer og mer av meg selv. Jeg er ikke den som er den høyrøstede eller slikt. Jeg er en rolig gutt som heller sitter rolig på en pub og slapper av med en avis eller bare nyter musikken. Jeg går ikke rundt og tenker på at jeg skal sjekke opp damer eller slikt. På lengre sikt vil jeg være en vinner.

Er du enig?

Ja, det er en langsiktig vinnerholdning.

Det vil ikke overraske meg om du finner den du blir glad i på et helt annet sted enn en pub.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...