Gå til innhold

Til legen: Røykeslutt!

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært røykfri i 29 dager!!! Etter over 20 år med daglig røyking av ca. 20 sigaretter! Men: De to første ukene etter at jeg sluttet, har jeg hostet fælt, og nå de siste 5 dagene har jeg vært sylta forkjølet. Kjære legen: Er det vanlig ved røykeslutt å bli verre - en stund? Andre ting jeg kan forvente - av både positive og negative følger? Slutte skal, jeg UANSETT PLAGER! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14837-til-legen-r%C3%B8ykeslutt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til kavring. Dessverre er det slik at mange etter røykeslutt opplever at forkjølelser kommer oftere og er værre. Dette gjelder oftest første halvåret. Årsaken vet man ikke, men trolig er mange ekstra skuffet over forkjølelsene, som de "ikke synes de fortjener" etter røykeslutt. Trøst deg med at flimmerhårene stadig vil fungere bedre, og at immunforsvaret ditt blir bedre. Mest sannsynlig er det en tilfeldig forkjølelse du hatr fått.

Hei!

Jeg sluttet for 1,5 år siden, og var mye syk etterpå. Men det går over til sist! Når forkjølelsene omsider gir seg, vil alt bli utrolig mye bedre, bedre kondis, penere hud, bedre ånde... Det var fælt å slutte, men jeg tror ikke jeg har angret en dag. Det er helt nydelig å kjenne hvordan kroppen begynner å fungere igjen. Lykke til!

Til kavring. Dessverre er det slik at mange etter røykeslutt opplever at forkjølelser kommer oftere og er værre. Dette gjelder oftest første halvåret. Årsaken vet man ikke, men trolig er mange ekstra skuffet over forkjølelsene, som de "ikke synes de fortjener" etter røykeslutt. Trøst deg med at flimmerhårene stadig vil fungere bedre, og at immunforsvaret ditt blir bedre. Mest sannsynlig er det en tilfeldig forkjølelse du hatr fått.

Tusen takk, Candela, for oppmuntrende ord, og Nina Lindstad for det samme! Jeg er fast bestemt (etter 25 års røyking av 20 om dagen) på å slutte for godt. Det er så deilig å slippe den dårlige samvittigheten overfor alt og alle - ikke minst meg selv! Hyggelig hvis flere har kommentarer/erfaringer om røykeslutt! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...