Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært sammen med verdens snilleste gutt i tre år,vi er begge i begynnelsen av 20 årene.Har hatt et noe komplisert liv og en utrygg barndom,men føler meg trygg med han og vi koser oss sammen.Men føler at vi ofte er mere venner enn kjærester.Jeg har lyst på sex,har aldri hatt problemer med det,men ca det siste året har jeg følt et det låser seg når vi skal ha sex,mister ofte lysten under forspillet.derfor har vi nesten aldri sex lenger,kanskje to ganger i mnd.Har så dårlig samvittighet for de gangene jeg har såret og avvist han.har kysset flere andre gutter etter at vi ble sammen,det tyder vel på at noe mangler?Noe har blitt litt skjevt i forholdet føler jeg,han er liksom den som passer på lille meg,jeg liker ikke den rollen jeg har fått/tatt,men vet ikke hva jeg skal gjøre med det.Vil gjerne at vi skal fortsette å være sammen,men det er ingen lidenskap i forholdet nå.Men jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten han...

Gjest tjohooo
Skrevet

Hvis du kysser andre gutter, så er det ikke noen unnskyldning at det er noe som mangler! (Respekten mangler i såfall.)

Gjest mor i juni
Skrevet

Han er blitt som en far eller storebror for deg, liksom? Den som passer på deg?

Hadde en slik periode jeg også, følte jeg mistet lysten på samboeren min og ble nesten opprørsk fordi han ble mer som en storebror for meg. Men han er bare slik av natur, han er ekstremt omsorgsfull og vil ta vare på meg, ordner ting for meg, ringer for meg, bestiller timer for meg... Men jeg oppdaget etterhvert at dette var utrolig lite opphissende... og det virket ødeleggende på selvtilliten min. (jeg holdt meg unna andre gutter, da..)

Så jeg tok et lite oppgjør med meg selv - det var tross alt ikke han som hadde gjort noe galt, men jeg som rett og slett hadde _latt ham_ gjøre for mye for meg.

Hvis jeg har forstått situasjonen din riktig - begynn å ta ansvar selv, gjør ting selv, bli mer selvstendig.. :-)

Gjest svirre
Skrevet

hvis du har gått til det skritt å kysse andre gutter mens du er i et forhold,så tyder det vel på at du ikke er SÅ glad i han lenger, det er jo ganske drøyt!..høres mer ut som en venn enn en kjæreste...men spør hva han syns om forholdet deres for tiden da,kanskje han føler det samme?

Solveig Vennesland, Familierådgiver
Skrevet

Hei!

Det virker for meg som om dere begynner å vokse litt fra hverandre. Du var jo fortsatt tenåring når dere ble kjærester. Og mange utvikler et slags trygghetsforhold til gutten sin som er særlig viktig i den alderen. For jenter er trygghet veldig sentralt for å føle seg vel og akseptert. Men når lidenskapen har dødd litt etter hvert, oppstår lengselen etter kjæresten, og ikke bare vennen.

Du må ta det opp med ham, og få til en avklaring om dere faktisk er i ferd med å gli fra hverandre. Eller om dere kan bruke "krisen" til å komme videre, og finne frem til en dypere form for kjærlighet.

Jeg tror ikke dere finner ut av dette ved å gjette hva dere føler og tenker. Ta diskusjonen, eller som det så fint heter nå, "den gode samtalen"! Det er nødvendig for å komme videre.

Skrevet

Det er jo jammen ikke rart om du ikkefår kjæreste-følelsen overfor han om du går og kysser andre gutter da... Et forhold trenger at man jobber med det ...gjør du din bit sånn sett?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...