bivvi Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Jeg har en mor med Alzheimer.Hun ble diagnostisert da hun var 73 år og er nå 77 år.Hun er på sykehjem og fungerer etterhvert svært dårlig.Mitt spørsmål er: Jeg ser at min mor har et annet forløp enn de andre demente på avdelingen. Hun har mistet alle ferdigheter, spiser ikke selv, sitter i rullestol og har fått et meget redusert språk.En liten del av hodet og husken fungerer fortsatt.. Legen tok bort Ibuxa for en mnd siden, språket forverret seg veldig da.Hvor kan jeg finne litteratur om de ulike forløpene? Muligens har min mor en aggresiv form,og jeg har stort behov for å forstå hva som skjer med henne og hvorfor hun blir "sykere" enn andre Alzheimer-beboerne.Har mye stoff om Alzheimer generelt men ikke om det jeg ser skjer min mor nå.Har dere noe tips til meg? På forhånd takk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Ta kontakt med legen din, han kan sikkert hjelpe deg med litteratur. Det er ikke engang sikkert det finnes noe, det er vel en sykdom de ikke vet så veldig mye om? Min bestemor adde det samme, men der utviklet den seg sent, helt til de siste to årene. Hun hadde det sannsynligvis i mange år før vi gjennomskuet henne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest signaturen hanne Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Utviklingen er ulik hos ulike personer. Snakk med ansatte på sykehjemmet der hun er (de som jobber der fast, det er mange ferievikarer nå). Det er vondt å se sine nærmeste miste mye av det vi tar for gitt, så det er viktig at personen får den hjelp den trenger og at det vises respekt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.