Gå til innhold

london

ihlie

Anbefalte innlegg

vi har tre barn to store (12 og 14 år) og en på to år. Vi lurer på om vi skal reise til london i ferien. En kollega sa vi måtte ikke finne på å ta med minstemann, london var ikke for barn. Men det må da finnes barn i london og :) Noen som har feriert med små barn der? hvor bodde dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche

Jeg har vært der på ferie noen ganger. Og jeg er helt enig; London er ikke barnevennlig. Men dine er så store at de har sikkert utbytte av det uansett. Med at det ikke er barnevennlig mener jeg at det er nesten umulig å ta med barnevogn o.l. Vi bodde på et hotell i Kensington ved Earls Court. Rottereir uten like. Men det er en del å finne på der, men orienter dere på forhånd. Teater er veldig morsomt.

Viss jeg skal til London igjen kommer jeg til å satse på å ha en uke i en annen by utenfor London (Birmingham er flott) og dra til London å kanskje overnatte der en natt. Det er lønnsomt og mye triveligere (London er ikke hyggelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der på ferie noen ganger. Og jeg er helt enig; London er ikke barnevennlig. Men dine er så store at de har sikkert utbytte av det uansett. Med at det ikke er barnevennlig mener jeg at det er nesten umulig å ta med barnevogn o.l. Vi bodde på et hotell i Kensington ved Earls Court. Rottereir uten like. Men det er en del å finne på der, men orienter dere på forhånd. Teater er veldig morsomt.

Viss jeg skal til London igjen kommer jeg til å satse på å ha en uke i en annen by utenfor London (Birmingham er flott) og dra til London å kanskje overnatte der en natt. Det er lønnsomt og mye triveligere (London er ikke hyggelig)

vi har en på to år og, da er det kanskje lurt å tenke på en annen tur en til london.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært i London mange ganger!

Bodd på Earls Court, sentralt men ikke for hektisk. Mange hoteller, noen dyre andre ikke så dyre.

Barnevogn er det eneste som er klønete i London, særlig på t-banen da det er mye trapper. Eneste minus med London.

Anbefaler Regents Park, stor lekeplass der. Kjempefint for fotball, picnik, etc.

LondonZOO er et must.

Større barn på London Dungeon ved Themsen, minsten kan vandre ved Themsen og kikke på folk og fe og Tower Bridge.

Masse museumer. kafeer og restauranter som er barnevennlig er VIRKELIG hyggelig mot barn. (strenge lover om barn på Pub nemlig, der er de som regel ikke velkommen)

Lego-land ved Windsor (direkte tog fra sentrum, under en time) er passe for alle aldre.

Camden på en søndag er trangt men utrolig spennende - man MÅ jo ikke i ALLE butikker og boder....

Ellers er det veldig greit med allergi og astma i familien. Menyer er godt merket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche

vi har en på to år og, da er det kanskje lurt å tenke på en annen tur en til london.

Ja, jeg vil anbefale dere det. en to-pring sitter igjen med veldig lite etter en London-tur.. Desverre. Det kan voksne kverulere på så mye de vil, men det er sant. London er så stort at du aldri får oversikten. Det er sinnsykt vanskelig å ha med barnevgn. Mn jente var tre år første gangen jeg var der og det endte med at jeg satte vognen igjen på hotellet. Det er ikke praktisk å gå å bære på en unge i London....Vi var på mange av de stedene som de anbefaler å ta med barn på.. Men det var ganske skuffende.Vi prøved til og med London Eye-overpriset og lite hyggelig å se den møkkete Themsen fra oven.. Men for all del det er bra utsikt. Vi var på marked på søndagen og der var det litt å finne på, hun fikk bla hoppe i strikk (ikke så veldig høyt) Men hun likte slett ikk London, bortsett fra teaterstykkene vi såg. Men en to-åring er kanskje for liten til det. Jeg vil anbefale dere å dra inn til London på dagstur, kanskje overnatte en eller to netter, og at dere heller bor i Birmingham e.l. Der er det mye roligere, mye å finne på for barna. jeg liker London, men den er ikke noe for barn.. Til og med Belfast og Glasgow er mer barnevennlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært i London med barn, men jeg var i Paris med en som da var 21 mnd, og jeg ville bare si litt generelt om dette med å dra til storbyer med små barn.

Jeg tror det er helt opplagt at man vil få mye mer ut av turen hvis man f.eks. reiser som et voksent par uten barn (evt med store barn), enn om man reiser med et lite barn, men jeg vil IKKE ut fra dette trekke konklusjonen at man ikke bør dra!:-)

Vi hadde det kjempefint sammen i Paris, og det viktigste er å tilpasse ens egne forventninger til turen ettersom man har "begrensningen" i det å ha med seg et lite barn på tur. Om ikke det lille barnet har så kjempestort utbytte av det, og ihvertfall ikke kommer til å huske denne turen sener, er av null betydning, såfremt dere andre likevel får en fin tur.

Nå hadde vi begge vært i Paris før vi fikk barn, så vi hadde gjort unna en del "musts" før vi kom dit. Kanskje det også hadde betydning for at vi var så avslappet mht hva vi skulle oppnå? Dessuten var ikke denne turen med barn til Paris en spesielt kostbar tur. Hadde vi måttet grave dypt i lommene for å få råd, hadde vi kanskje også hatt andre forventinger.

Når det gjelder opplevelsene, så var det mye spennende for en knapt to år gammel gutt å se på, fra bygninger i gata, flagg som vaiet, parker, diverse museer, båttur etc. Jeg tror han hadde det fint! :-)

Problemene i Paris var å få med seg vogn på t-banen, så her var det en absolutt fordel med en vogn som kunne klappes sammen og bæres, og dermed også at man var to foreldre, slik at en kunne bære barnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dere aksepterer å dele dere, slik at én voksen er sammen med den minste mens den andre gjør noe med de store, kan alle få noe ut av ferien.

Hvis du synes dette virker ukoselig, synes jeg dere skal vente med London (eller storbyferie generelt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...