Gå til innhold

Mens jeg venter på uføretrygd


lha

Anbefalte innlegg

jeg søkte om uføretrygd isommer,i mens ble jeg satt over på attføring.I november fikk jeg barn og etter det mistet jeg all trygd.....

Jeg bor sammen med barnefar som er i full jobb,men vi har ikke registrert oss som samboere ennå

Er det virkelig slik at jeg må gå uten penger helt til søknaden er ferdigbehandlet,bare fordi jeg fikk barn??Litt merkelig at jeg hadde tjent grovt på å flytte på hybel til jeg fikk uføretrygd:)Kan barnefar skrive av forsørging av meg på selvangivelse evt hvilken dokumentasjon må vi ha da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Du skal ikke tape attf.penger bare fordi du fikk barn, det må være fordi du er uaktuell for attføringsopplegg fordi du vil være hjemme med barnet, eller har avbrutt attføringstiltaket av samme grunn.

Dersom du stiller deg til disposisjon for attføring vil jeg anta du kan få tilbake attf.pengene.

Er du under behandling med utsikt til bedring av arbeidsevnen kan det være aktuelt med rehab.penger.

Foreløpig uførestønad er aktuelt dersom TK mener det er mest sannsynlig at du vil få uførepensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...