Gå til innhold

Er alltid sulten, hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er 30 år og er mye plaget med at jeg alltid er sulten. Spesielt på noe søtt. Vist jeg ikke får det blir det på en måte som abstinenser.

Jeg blir veldig urolig og irritabel. Lurer litt på om det kan være blod sukker eller noe sånt, men er usikker. Noen som har opplevd noe lignende?

Selv om jeg har spist mat, føler jeg en sulthetsfølelse bare 10 minutter etterpå. Jeg har slitt med spise forstyrrelser i alle år og lurer litt på om det kan være en sammenheng.

Er takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/148446-er-alltid-sulten-hva-kan-det-v%C3%A6re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke helt lett å si ..

Spiser du nok mat da?

Egentlig virker det som du enten spiser for lite mat/feil mat eller at du har vent kroppen til et for høyt blodsukker gjennom feil mat.

Slik at den reagerer som om du skulle hatt for lite - selv om du har nok.

Spiser du nok mat da?

Egentlig virker det som du enten spiser for lite mat/feil mat eller at du har vent kroppen til et for høyt blodsukker gjennom feil mat.

Slik at den reagerer som om du skulle hatt for lite - selv om du har nok.

Det går i perioder. Holdt på i 3 uker med å spise 4 ganger pr. dag. 1 skive til hvert måltid. Men sprakk. Så nå spiser jeg mye mer og har lagt på meg et par kilo. Sånn går det. I berg og dalbane.

Men uansett hvor mye eller lite jeg spiser så er jeg forferdelig sulten. Spesielt et enormt behov for noe søtt.

Høres vanvittig ut dette her, men spiser jeg f.eks. en gottepose med surt og søtt, føler jeg at jeg har klart å dekke behovet.

Så det er ikke alltid at det hjelper å spise. Det er mest trangen til noe søtt som jeg opplever som problematisk.

Gjest kanskje det hjelper

Det går i perioder. Holdt på i 3 uker med å spise 4 ganger pr. dag. 1 skive til hvert måltid. Men sprakk. Så nå spiser jeg mye mer og har lagt på meg et par kilo. Sånn går det. I berg og dalbane.

Men uansett hvor mye eller lite jeg spiser så er jeg forferdelig sulten. Spesielt et enormt behov for noe søtt.

Høres vanvittig ut dette her, men spiser jeg f.eks. en gottepose med surt og søtt, føler jeg at jeg har klart å dekke behovet.

Så det er ikke alltid at det hjelper å spise. Det er mest trangen til noe søtt som jeg opplever som problematisk.

jeg ville prøvd tilskudd av mineralet krom hvis jeg var deg.

Ellers i mitt tilfelle er angst omgjort til ulvehunger.Når angsten dempes dempes matlysten.Depresjon kan også føre til økt matlyst,og da er det det søte vi gjerne vil ha,for det er det som stimulerer oss.

Men prøv krom hvis du ikke har gjort det,kanskje du har en mangel.

Gjest hardt å streve med

Spis mye fruktsukker istedenfor annet søtt,og se hvordan det virker på kroppen din.Har du et regelrett vektproblem og ønsker å gå ned noen kilo( som meg i perioder) har jeg hatt nytte av Grete Roedekurs.Kjempesulten første uken,men så stabiliseres det ganske fort pga. måten de setter sammen dietten på.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...