Gjest tøffe tak nå Skrevet 31. mai 2004 Skrevet 31. mai 2004 NÅ sliter jeg noe helt forferdeligt !!!!! Klarer ikke motivere meg selv lenger til å holde opp .... har vært røykfri siden 3.januar ..... altså 5 måneder snart ..... røykfri og røykfri, har smakt noen trekk innimellom når vi har vært på fest. Men nå sliter jeg med verandaværet uten røyken ..... huff og huff Nå har jeg bare lyst til å begynne igjen, misunner de tre som sluttet samtidig med meg og som har sprekt, ser hvordan de virkelig nyyyyyter røyken sin. 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 1. juni 2004 Skrevet 1. juni 2004 Har hatt noen slike episoder jeg også. Har lurt på hvordan den og den stunden vil bli uten røyk. Men det er _før_ stunden kommer. Når jeg er midt oppi det, er alt glemt. Tror du vil angre bittert om du begynner igjen. 0 Siter
petriks Skrevet 6. juni 2004 Skrevet 6. juni 2004 Kjenner ei som har vært røykfri i 7-sju-år og sier hun har hatt lyst på røyk hver dag i de årene. Ja, en kan gjerne si "huff". Lite motiverende til selv å slutte :-) Mvh 0 Siter
Gjest lll Skrevet 2. juli 2004 Skrevet 2. juli 2004 Har hatt noen slike episoder jeg også. Har lurt på hvordan den og den stunden vil bli uten røyk. Men det er _før_ stunden kommer. Når jeg er midt oppi det, er alt glemt. Tror du vil angre bittert om du begynner igjen. Jeg er i samme båt som deg. Savner røyken veldig. Har vært røykfri 9 mnd. Synes det lukter godt når jeg går forbi noen som står å røyker. 0 Siter
Gjest Slattum-Trond Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Da skjønner du snart at: - du er en heldiggris, som slipper å røyke! - du har ikke gitt avkall på noe som helst, men tvert i mot vunnet friheten din tilbake! - ingen røykere nyter røyken. De MÅ faktisk ha den for å føle seg normale; de klarer hverken å slappe av eller kose seg uten! Nå har jeg vært ikke-røyker i snart 3 uker, bare ved å lese boken, og jeg savner ingenting - og VET at jeg heller aldri kommer til å savne røyken! Jeg møtte motstand i psyken min som bare illustrerer hvor grundig hjernevasket røykere er - halvveis gjennom boken, så sluttet jeg å lese, sannsynligvis fordi jeg ubevisst var redd for å måtte slutte. Først etter mye samvær med barna i ferien, med daglig mas om at pappa skulle slutte å røyke, så klarte jeg å finne mot til å lese resten. Og plutselig en solskinnsdag på terrassen hadde jeg lest siste kapittel - og VISSTE at jeg var ikke-røyker for resten av livet!!! Den siste røyken satt jeg fullstendig i vrangstrupen, harket, hostet og brakk meg og måtte stumpe den halvveis. Jeg var helt på gråten da jeg skjønte at denne gangen hadde jeg klart det! Dette er 6 eller 7 gang jeg har forsøkt å slutte i løpet av de 27 årene jeg har røyket (minst 20 om dagen de siste 20 årene). Jeg har prøvd viljestyrkemetoden, bråslutt, nedtrapping, Dr. Kimo-kurs, nikotintyggegummi og -plaster. Hver gang har jeg følt meg usikker selv etter flere uker uten røyk - og jeg har sprukket. Denne gangen visste jeg altså - og vet fortsatt - idet jeg stumpet den siste røyken at jeg endelig var blitt ikke-røyker, og skal fortsette å være det så lenge jeg lever. Hva er så annerledes med denne metoden? Jeg tror definitivt det har noe med holdning ("hjernevasking" ;-) og perspektiv å gjøre. Tidligere har jeg alltid tenkt at "nå har jeg klart meg uten røyk i x dager, y timer og z minutter", mens jeg nå ikke tenker på at jeg må klare meg uten. Som Allen Carr sier - jeg har ikke gitt avkall på noe som helst, men vunnet friheten fra røykeslaveriet! Jeg trenger ikke røyke lenger, jeg styrer livet og hverdagen min selv, og som bonus får jeg bedre helse, form og økonomi! Ser du forskjellen? Boken og "EasyWay" snur hodet ditt på en slik måte at du ikke lenger frykter å måtte klare deg uten røyk, men istedet gleder deg til å slippe å røyke! Jeg sitter på terrassen min hver dag, og koser meg med et glass vann eller vin, og savner ikke røyken i det hele tatt. Hver gang jeg tenker på den (og det gjør jeg, og det er helt greit!), så smiler jeg for meg selv og er kjempeglad fordi jeg slipper å røyke! Jeg håper dette er det som skal til for at du kaster deg over boken - lykke til med et fortsatt liv som ikke-røyker! :-D PS: jeg kjenner nå 7 personer som har sluttet etter kun å ha lest boken i løpet av det siste året!!! 0 Siter
Gjest Anki- Skrevet 1. september 2004 Skrevet 1. september 2004 Da skjønner du snart at: - du er en heldiggris, som slipper å røyke! - du har ikke gitt avkall på noe som helst, men tvert i mot vunnet friheten din tilbake! - ingen røykere nyter røyken. De MÅ faktisk ha den for å føle seg normale; de klarer hverken å slappe av eller kose seg uten! Nå har jeg vært ikke-røyker i snart 3 uker, bare ved å lese boken, og jeg savner ingenting - og VET at jeg heller aldri kommer til å savne røyken! Jeg møtte motstand i psyken min som bare illustrerer hvor grundig hjernevasket røykere er - halvveis gjennom boken, så sluttet jeg å lese, sannsynligvis fordi jeg ubevisst var redd for å måtte slutte. Først etter mye samvær med barna i ferien, med daglig mas om at pappa skulle slutte å røyke, så klarte jeg å finne mot til å lese resten. Og plutselig en solskinnsdag på terrassen hadde jeg lest siste kapittel - og VISSTE at jeg var ikke-røyker for resten av livet!!! Den siste røyken satt jeg fullstendig i vrangstrupen, harket, hostet og brakk meg og måtte stumpe den halvveis. Jeg var helt på gråten da jeg skjønte at denne gangen hadde jeg klart det! Dette er 6 eller 7 gang jeg har forsøkt å slutte i løpet av de 27 årene jeg har røyket (minst 20 om dagen de siste 20 årene). Jeg har prøvd viljestyrkemetoden, bråslutt, nedtrapping, Dr. Kimo-kurs, nikotintyggegummi og -plaster. Hver gang har jeg følt meg usikker selv etter flere uker uten røyk - og jeg har sprukket. Denne gangen visste jeg altså - og vet fortsatt - idet jeg stumpet den siste røyken at jeg endelig var blitt ikke-røyker, og skal fortsette å være det så lenge jeg lever. Hva er så annerledes med denne metoden? Jeg tror definitivt det har noe med holdning ("hjernevasking" ;-) og perspektiv å gjøre. Tidligere har jeg alltid tenkt at "nå har jeg klart meg uten røyk i x dager, y timer og z minutter", mens jeg nå ikke tenker på at jeg må klare meg uten. Som Allen Carr sier - jeg har ikke gitt avkall på noe som helst, men vunnet friheten fra røykeslaveriet! Jeg trenger ikke røyke lenger, jeg styrer livet og hverdagen min selv, og som bonus får jeg bedre helse, form og økonomi! Ser du forskjellen? Boken og "EasyWay" snur hodet ditt på en slik måte at du ikke lenger frykter å måtte klare deg uten røyk, men istedet gleder deg til å slippe å røyke! Jeg sitter på terrassen min hver dag, og koser meg med et glass vann eller vin, og savner ikke røyken i det hele tatt. Hver gang jeg tenker på den (og det gjør jeg, og det er helt greit!), så smiler jeg for meg selv og er kjempeglad fordi jeg slipper å røyke! Jeg håper dette er det som skal til for at du kaster deg over boken - lykke til med et fortsatt liv som ikke-røyker! :-D PS: jeg kjenner nå 7 personer som har sluttet etter kun å ha lest boken i løpet av det siste året!!! Bare av nysgjerrighet: Trengte du virkelig boka for å skjønne det? DET syns jeg er merkelig... Jeg slutta å røyke for 17 dager siden på ren viljestyrke, og savner ikke røyken i det hele tatt. Ser absolutt ingen ting jeg har "mista" eller gått glipp av ved å ha slutta. Det overrasker meg litt at jeg ikke syns røyk lukter vondt ennå da, men jeg håper heller ikke at jeg blir en sånn tidligere røyker som sitter og klager over røykere. 0 Siter
Gjest Slattum-Trond Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Bare av nysgjerrighet: Trengte du virkelig boka for å skjønne det? DET syns jeg er merkelig... Jeg slutta å røyke for 17 dager siden på ren viljestyrke, og savner ikke røyken i det hele tatt. Ser absolutt ingen ting jeg har "mista" eller gått glipp av ved å ha slutta. Det overrasker meg litt at jeg ikke syns røyk lukter vondt ennå da, men jeg håper heller ikke at jeg blir en sånn tidligere røyker som sitter og klager over røykere. Hvis du skjønner dette så greit helt av deg selv, hvorfor har du ikke sluttet for lenge siden? ;-) Her er det snakk om holdningsskapende lesing - ikke fakta. Jeg er en intelligent mann (har målt ;-) med høy utdannelse som har kjent til alle fakta rundt røyking lenge, lenge. Allikevel har jeg mislykkes med å slutte minst 6 ganger (innkludert en kostbar kur hos Dr. Kimo). Tror du virkelig at røyking har noe med bevisste tanker og handlinger å gjøre? Det har vært populært å slutte å røyke i min omgangskrets de siste par årene; det er vel omtrent 15-20 som har forsøkt, tror jeg. Min private statistikk er veldig enkel: alle som har sluttet ved hjelp av Carr (bok eller kurs) er fortsatt ikke-røykere. Alle de andre har begynt å røyke igjen. Apropos eks-røykeres holdning til røykere: de som slutter med Carr-metoden er uten unntak både mer tolerante og hjelpsomme, uten å være overbærende eller overlegne. Analyser din egen uttalelse i dette perspektivet: "Trengte du virkelig boka for å skjønne det? DET syns jeg er merkelig..." En annen viktig forskjell er at jeg er ikke-røyker, ikke eks-røyker. Jeg vet ikke hvor mange dager, uker eller måneder det er siden jeg sluttet - det er helt uinteressant. Det faktum at du fortsatt teller dager er en veldig klar indikasjon på at du har et veldig sterkt fokus på hvor lenge du har klart å gi avkall på røyken (du har altså tydeligvis mistet noe allikevel). Det er meget mulig at du klarer å slutte; mange har klart det på egenhånd før deg (jeg har en kamerat som har holdt opp i 6 år, 4 måneder og 8 dager eller noe slikt. Mulig at han har sluttet?) Men ikke overvurder din egen viljestyrke - jeg spør igjen, hvis du er så veldig sterk, hvorfor har du ikke sluttet før? Hvorfor begynte du? Jeg beklager, men jeg synes du høres ut som min venn som begynte å røyke igjen etter 100 dager, fordi at han da hadde bevist at han kunne slutte. Les boka, så får du en annen holdning til hele problemstillingen, og det blir lettere for dine røyke-venner å leve med deg også. Du får sikkert låne den av noen; ellers koster den mindre enn 4 20-pakninger. Og - røykere lukter virkelig jævlig!!! :-D 0 Siter
Gjest Anki- Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Hvis du skjønner dette så greit helt av deg selv, hvorfor har du ikke sluttet for lenge siden? ;-) Her er det snakk om holdningsskapende lesing - ikke fakta. Jeg er en intelligent mann (har målt ;-) med høy utdannelse som har kjent til alle fakta rundt røyking lenge, lenge. Allikevel har jeg mislykkes med å slutte minst 6 ganger (innkludert en kostbar kur hos Dr. Kimo). Tror du virkelig at røyking har noe med bevisste tanker og handlinger å gjøre? Det har vært populært å slutte å røyke i min omgangskrets de siste par årene; det er vel omtrent 15-20 som har forsøkt, tror jeg. Min private statistikk er veldig enkel: alle som har sluttet ved hjelp av Carr (bok eller kurs) er fortsatt ikke-røykere. Alle de andre har begynt å røyke igjen. Apropos eks-røykeres holdning til røykere: de som slutter med Carr-metoden er uten unntak både mer tolerante og hjelpsomme, uten å være overbærende eller overlegne. Analyser din egen uttalelse i dette perspektivet: "Trengte du virkelig boka for å skjønne det? DET syns jeg er merkelig..." En annen viktig forskjell er at jeg er ikke-røyker, ikke eks-røyker. Jeg vet ikke hvor mange dager, uker eller måneder det er siden jeg sluttet - det er helt uinteressant. Det faktum at du fortsatt teller dager er en veldig klar indikasjon på at du har et veldig sterkt fokus på hvor lenge du har klart å gi avkall på røyken (du har altså tydeligvis mistet noe allikevel). Det er meget mulig at du klarer å slutte; mange har klart det på egenhånd før deg (jeg har en kamerat som har holdt opp i 6 år, 4 måneder og 8 dager eller noe slikt. Mulig at han har sluttet?) Men ikke overvurder din egen viljestyrke - jeg spør igjen, hvis du er så veldig sterk, hvorfor har du ikke sluttet før? Hvorfor begynte du? Jeg beklager, men jeg synes du høres ut som min venn som begynte å røyke igjen etter 100 dager, fordi at han da hadde bevist at han kunne slutte. Les boka, så får du en annen holdning til hele problemstillingen, og det blir lettere for dine røyke-venner å leve med deg også. Du får sikkert låne den av noen; ellers koster den mindre enn 4 20-pakninger. Og - røykere lukter virkelig jævlig!!! :-D Så så da .. Jeg bare sa at jeg syns det var rart at man måtte lese boka bare for å skjønne at det bare er positive sider med å slutte og røyke .. Har da aldri stilt spørsmål rundt din intelligens.. En annen ting - det innlegget ditt jeg svarte på, da husket du veldig godt hvor lenge det var siden du slutta å røyke, så å antyde at jeg ikke har like stor sjanse for å klare og holde på rykstoppen som deg blir bare for idiotisk .. Jeg savner absolutt ikke røyken, jeg, så jeg ser ingen som helst grunn til å ta en røyk bare for å teste åssen det er eller noe. Du skriver: "Apropos eks-røykeres hodning til røykere: de som slutter med Carr-metoden er uten unntak både mer tolerante og hjelpsomme, uten å være overbærende eller overlegne" vel, der har jeg en annen mening enn deg da. Hører mange av de som har slutta ved hjelp av Carr-boka ser på røykere som stein stokk dumme, så om ikke det er å være overlegen så vet ikke jeg ... Og - jeg er også ikke-røyker, samme hva du finner på å vri og vrenge på det hele til. Jeg vet at viljestyrken min er nok til at jeg klarer det her denne gangen - tror ikke det har gått på viljestyrken min fra før i det hele tatt, men motivasjonen for å slutte. Denne gangen her var jeg skikkelig motivert, enkelt og greit. En annen ting - hvorfor antyder du at mine røyke-venner har problemer med meg på noen måte? De må da få røyke akkurat så mye de vil, det er da ene og alene deres eget valg om de vil røyke eller ikke, og jeg gidder ikke å prøve og påvirke noen av de. 0 Siter
Gjest tøffe tak nå Skrevet 21. desember 2004 Skrevet 21. desember 2004 Lurer: Begynte du igjen? Hei. Joda jeg begynte å røyke igjen ). MEN det var først etter en sjokkopplevelse i familien min ..... da luftambulansen hadde dratt tente jeg meg en røyk for å "roe" meg ned ...... Røyker fortsatt, det verste av alt er at jeg KOSER meg veldig med røyken ...... klarer ikke motivere meg til å prøve å slutte igjen enda iallefall. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.