Gå til innhold

Opphavsperson til websider

Gjest Data-ta-ta!

Anbefalte innlegg

Gjest Data-ta-ta!

Er det mulig å finne informasjon om hvem som har laget en webside eller noe annet om siden som ikke ses til vanlig? Jeg tror det går an å trykke noen taster eller kombinasjoner av taster som gjør at det kan komme opp mer informasjon.

Det var klønete uttrykt, men håper noen skjønner hva jeg mener.........?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på om forfatteren av siden har lagt det inn :) På mine egne sider har jeg en i koden. For nettlesere som støtter link (Opera og Mozilla, men ikke IE) får du opp en knapp du kan klikke på for å sende mail til meg.

Det enkleste er vel å se på kildekoden (View > Source eller lignende) og se om du finner noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Data-ta-ta!

Det kommer an på om forfatteren av siden har lagt det inn :) På mine egne sider har jeg en i koden. For nettlesere som støtter link (Opera og Mozilla, men ikke IE) får du opp en knapp du kan klikke på for å sende mail til meg.

Det enkleste er vel å se på kildekoden (View > Source eller lignende) og se om du finner noe.

At opphavsperson må skrive noe om opphavsperson for at noen skal lese om opphavsperson, kan slås fast med sikkerhet ja :)

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en link en gang, hvor man skrev inn et domenenavn, og fikk opp informasjon om hvem det stod registrert på. Men har mista den sida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en link en gang, hvor man skrev inn et domenenavn, og fikk opp informasjon om hvem det stod registrert på. Men har mista den sida...

For norske domener er det http://norid.no/whois/

Men dette gjelder selvsagt domener og ikke nødvendigvis websider på dette domenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At opphavsperson må skrive noe om opphavsperson for at noen skal lese om opphavsperson, kan slås fast med sikkerhet ja :)

Takk for svar!

Man vet aldri, jeg støter stadig på folk som har helt urealistiske forventninger til hva man skal kunne finne på nett :) Det er f.eks ikke uvanlig å tro at det finnes kataloger med alle menneskers epostadresser i, der man kan slå opp adressen bare man har navnet. Så det skulle ikke forundre meg om mange tror at det finnes en magisk knapp som viser opphavspersonen til en webside uansett om personen aktivt har lagt navnet sitt der eller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kengun

ikke særlig smart å legge ut din epostadresse på den måten. webcrawlere snapper fort den opp og du får da masse spam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke særlig smart å legge ut din epostadresse på den måten. webcrawlere snapper fort den opp og du får da masse spam.

Jeg har vurdert den problemstillingen. Men jeg ønsker å ha mailadressen min lett tilgjengelig for de som ønsker å få tak i meg. Jeg benytter meg av gode spamfiltere, både på server og lokalt, og blir lite plaget av den spammen som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kengun

Jeg har vurdert den problemstillingen. Men jeg ønsker å ha mailadressen min lett tilgjengelig for de som ønsker å få tak i meg. Jeg benytter meg av gode spamfiltere, både på server og lokalt, og blir lite plaget av den spammen som kommer.

Jeg får ingen spam men så er jeg svært obs på å ikke legge ut adressen også. Hvis du vil "avansere" litt så har jeg et lite tips: Legg epostadressen inn i en liten "Klikk her"-flash sak. Da klarer ikke Webcrawlere å få tak i adressen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ingen spam men så er jeg svært obs på å ikke legge ut adressen også. Hvis du vil "avansere" litt så har jeg et lite tips: Legg epostadressen inn i en liten "Klikk her"-flash sak. Da klarer ikke Webcrawlere å få tak i adressen ;-)

Det er uaktuelt for meg å gjemme mailadressen i bilder eller flash. Jeg er stor tilhenger av tilgjengelighet for alle brukere - også de som f.eks er blinde/svaksynte og bruker tekstleser, ikke bruker mus pga funksjonshemning eller preferanse, ikke har flash installert, ikke har bildevisning skrudd på, osv. At utseendet på websiden ikke blir optimalt for alle brukere er helt greit for meg, men absolutt alt innholdet skal være like tilgjengelig for alle brukere. For meg er dette like selvfølgelig som at bygninger med trapp bør ha rullestolrampe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...