Gå til innhold

Nederste grensa for undervekt


Gjest Ønsker gjerne svar på dette

Anbefalte innlegg

Gjest Ønsker gjerne svar på dette

Tenkte å skrive til dere her inne, fordi jeg lurte på om dere kunne svare meg på dette...

Jeg er ei jente på 24år som er 1.60cm høy og vekta svinger mellom 45 kg og 43kg.. Akkurat nå veier jeg 43kg.. Jeg spiser veldig lite om dagen og veier meg en del på vekta... Kaster opp av og til og bruker av og til avføringstabletter..Har lett for å fryse på både hendene og føttene, sliter litt med dårlig hukommelse og noen ganger har jeg lett for å bli svimmel...

Ved siden av sliter jeg også med andre problemer som lav selvfølelse, depresjon og angst. Ikke minst en stor grad av mindreverdighetskomplekser. Når jeg er ute og ser andre unge jenter som er både tynne og perfekte, begynner jeg ofte å gråte. Typen min sier at jeg ikke kan se at jeg selv er tynn, så jeg har ingenting å gråte for...

Var hos fastlegen for en måned siden. Hun sa at jeg lå på den nederste grensa til å være undervektig...J eg har hørt at det går ann å ligge på grensen til å være overvektig eller undervektig av selve normalvekta, men hva mener legen hvis hun sier at man ligger på den nederste grensa for undervekt?

Mener hun at vekta mi ligger på grensa til at det er grunnlag for tvangsinnleggelse på et sykehus?

Har folk lov til å tvangsinnlegge meg selv om jeg har denne vekta? Må man ikke være til fare for seg selv eller for andre i stor grad eller ha en alvorlig sinnslidelse for at man oppfyller kriteriene for tvangsinnleggelse på sykehus?

Hva er forskjell å ligge på en medisinsk avdeling og på en psykiatrisk avdeling i denne sammenhengen?

Ønsker svar på dette fordi det er veldig viktig for meg å få vite!

Takker for svar på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan dessverre ikke gi deg gode svar på alle spørsmålene dine. Men her er et par nettsider som du kanskje kan ha glede av. Der kan du også finne noen å kontakte som vet hvordan du har det.

http://www.nettros.no

http://www.iks.no

Håper inderlig at du kan få hjelp til å løse problemene dine.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest labamba

Du er akkurat på grensen til å være undervektig når du veier 45. (Bmi under 18)

Da jeg var 160 høy og veide 46, fikk jeg beskjed om at jeg var normalvektig. Da hadde jeg bmi på 18. Noen regner undervekt fra bmi under 20.

Du kan fortsatt gå ned iallfall 10 kg før du kan tvangsinnlegges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest been there

BMI opererer med flere tall for undervekt. De ligger mellom ca 18 og 20. Så det som menes er sannsynligvis i underkant av 18.

Det skal nok mer til for å bli tvangsinnlagt. Da må en ha BMI mellom 13 og 15.

Jeg blir tvangsinnlagt hvis jeg går under 40 kg (er 165 høy).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen din mener vel at du er tynn nok og at du ikke bør gå mer ned i vekt.

Du må jo være en meget slank, ung dame.

Er det sånn at en blir lykkeligere jo tynnere en er, tror du?

Slanke og perfekte - det var litt av en betegnelse. Har ennå ikke møtt et perfekt menneske, og takk og lov for det! Et perfekt menneske - det høres i mine ører kjedelig ut. Takke meg til folk en kan sammenligne seg med, folk med alle slags egenskaper, både negative og positive.

Det viktigste med en KROPP må jo være at den virker og ikke er til for stor plage for eieren.

Det viktigste med et menneske er hva det ER, ikke hva det veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...