Gå til innhold

selvmord


jill1

Anbefalte innlegg

hei jeg har en venninde jeg er litt bekymrett for. hun har nettopp gått ut av et forhold og er langt nede har hatt små.. sykiske problemer før men har i det siste ymtet inn på at hun ikke vil leve mere.har snakket mye med henne å prøver å være der for henne. men mitt spørsmål er hva kan jeg si heller evt se etter?(tegn som tilsier at noe er galt fatt.. at hun har tenk å ende livet sitt..)

har sneket meg til å se i medesin skapet hennes har ikke funnet noe spsielle medesiner men uten om tolvon. kan man ta dødlig overdose av de? er veldig takk nemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontakt foreldrene, og legg frem din bekymring for henne. Det kan være du tar feil mht om hun vil ta livet sitt (håper det...), men uansett vil det lette på trykket som du bærer på.

Gå ikke alene med tankene, snakk med foreldrene.

Jeg mistet min bror i selvmord. Mye kunne vært gjort annerledes hvis vi hadde visst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Til jill1

Tenkte å svare tilbake til deg angående din bekymring for din venninne...

Et godt råd er jo å ta kontakt med noen som du stoler på for å dele din bekymring eller oppmuntre og støtte henne til å oppsøke hjelp for sine problemer...

Legger også ut noen linker til noen sider hvor du blant annet kan lese om hva slags signaler man må se etter som er et tegn på at personen vil begå selvmord..

http://www.med.uio.no/ipsy/ssff/krise_strever.htm

http://www.helsenett.no/2_2_1/2_2_2_s1.html

http://www.helsenett.no/2_2_1/2_2_2_s2.html

Når det gjelder om en overdose av Tolvon er dødelig, så kan du søke etter dette preparatet på denne linken til denne siden som er en bok som har oversikt over de fleste legemidlene:

http://www.felleskatalogen.no/

Det står det om hva slags forskjellige egenskaper dette preparatet har.Du kan også evt. finne ut om det er dødelig med en overdose av Tolvon....

Håper at disse linkene med de forskjellige informasjonen var til hjelp for deg slik at du fikk lest mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar.! jeg har ikke funnet ut noe om overdose ved tolvon.men vi får se videre hva man kan gjøre for henne! en dag om gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest et tips

takk for svar.! jeg har ikke funnet ut noe om overdose ved tolvon.men vi får se videre hva man kan gjøre for henne! en dag om gangen

Man kan IKKE ta livet sitt med tolvon. Går selv på den medisinen(for å sovne på kvelden) og legen min nekter å skrive ut farlige medisiner til meg pga selvmorsdafare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan IKKE ta livet sitt med tolvon. Går selv på den medisinen(for å sovne på kvelden) og legen min nekter å skrive ut farlige medisiner til meg pga selvmorsdafare.

det er enda godt!takk for svaret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche

Kontakt foreldrene, og legg frem din bekymring for henne. Det kan være du tar feil mht om hun vil ta livet sitt (håper det...), men uansett vil det lette på trykket som du bærer på.

Gå ikke alene med tankene, snakk med foreldrene.

Jeg mistet min bror i selvmord. Mye kunne vært gjort annerledes hvis vi hadde visst...

Problemet er at det er nesten umulig å vite... Har selv to onkler som har begått selvmord. Og vi så ingen tegn og hadde ikke peiling. men i ettertid er det lett å si at det var ting man kanskje skulle ha lagt merke til.. Men jeg tror det er viktig at du snakker med henne. Er dere gode nok venner kan du spørre henne rett ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...