Gjest hilsen lille meg Skrevet 1. juni 2004 Skrevet 1. juni 2004 Er det noen som har en god oppskrift på skinkepizza? Tenkte jeg skulle lage en enkel pizzabunn og så ha noe pizzasaus, ost, skinke og eventuelt noen grønnsaker (purre og tomat?) på, men jeg er usikker på om dette er godt sammen. Hvilken pizzasaus passer til? Trenger jeg kjøttdeig også, når jeg har skinke? Og hva slags krydder er godt på? Setter stor pris på flinke pizzabakere her:) 0 Siter
Bente831365380491 Skrevet 1. juni 2004 Skrevet 1. juni 2004 Har ikke noen oppskrifter, men et tips kan jo være at du prøver deg fram. I stedet for å lage en stor pizza, så lag mange små, også har du forskjellige ting på dem. Du trenger ikke kjøttdeig når du har skinke! 0 Siter
tonil Skrevet 1. juni 2004 Skrevet 1. juni 2004 Her kommer en oppskrift på Hawaipizza, den er fra kokeboken lett og mett (Grete Roede). Til og meg datteren min på 13 likte denne. 4 porsjoner: 180 g hvetemel 100 g sammalt fin hvete 25 g gjær 1/2 ts salt 1 ss olivenolje 1 1/2 dl vann Gjær, olivenolje, salt og vann blandes sammen til gjæren er oppløst. Tilsett alt melet. Kna deigen godt sammen og la den hvile i 15 minutter Tomatrøre 4 porsjoner: 1 ts olivenolje 2 fedd hvitløk 1 finhakket løk (150 g) 1 boks hakkede tomater (400 g) 1/2 ss oregano salt og pepper Fres løken og hvitløken i olivenolje til den blir blank og myk. Tilsett tomatene og la det hele koke til røren får en ganske fast konsistens. Ha i oregano og smak til med salt og pepper. Utbaking og steking Kjevle deigen slik at den passer til ovnens stekeplate. Halvstek deigen ved 160°C grader i 6 minutter på midterste rille. Ha på fyllet og osten. Stek så pizzaen ved 280°C på øverste rille i 8-10 minutter. Ostetips Velg en ost med kun 16% fett. F.eks Mozzarella, lettere Jarlsberg eller lettere Norvegia Fyll: 120 g kokt skinke 200 g ananas 1 ss oregano 200 g revet ost Skjær skinke og ananas i biter, og fordel utover tomatrøren. Dryss på revet ost og oregano. Per pizzastykke: 135 kcal I tillegg brukte jeg litt ekstra krydder oppå pizzaen. (paprika, pizzakrydder og div.) 0 Siter
Gjest mufse Skrevet 1. juni 2004 Skrevet 1. juni 2004 Noe som er veldig godt på pizza er spekeskinke. Skal ikke så mye til heller pga all smaken. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 1. juni 2004 Skrevet 1. juni 2004 Noe som er veldig godt på pizza er spekeskinke. Skal ikke så mye til heller pga all smaken. Parmaskinke! Ikke vanlig spekeskinke! ;o) 0 Siter
Gjest mufse Skrevet 1. juni 2004 Skrevet 1. juni 2004 Parmaskinke! Ikke vanlig spekeskinke! ;o) Ja, riktig..fant bare ikke det rette navnet ; ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.