Gå til innhold

Armene "dovner"

Anbefalte innlegg

Bekymret1977

Jeg er en mann på 27 som ofte opplever at armene, ofte bare hendne, dovner/sovner. Begynner alltid i venstre arm, flytter seg av og til til høyre.

Får også ofte vondt i skulderen/brystet (1-2 ganger i uken). Vil sammenlikne smertene med den gangen jeg fikk narkose: Vondt i skulderen/under armen i det narkosen paserte i årene akkurat der (ble fortalt at dette kunne skje..)

Om meg: 1,80 høy, 107 kg. Har Morbus Crohn.

Har fortalt legen min om problemet. Han kontrollerte blodtrykket, men dette var normalt. Har tidligere tatt EKG uten at dette avdekket annet enn en liten "ulyd" på hjertet. Ble fortalt at dette er helt normalt og ufarlig.

Hva kan dette være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/148521-armene-dovner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer

Svar til Bekymret 1977.

Dette er ikke noe som neppe kommer fra ditt hjerte.

Imidlertid er det et og annet som kan dukke opp hos personer som har morbus Crohn. Det synes jeg du skal ta opp med den gastroenterolog du evt. går til kontroll hos for din tarmlidelse.

Du har en BMI (body mass index) på i overkant av 33. Du bør være klar over at BMI på dette nivået på lengre sikt er forbundet med ganske stor helsefare, med risiko for utvikling av sukkersyke som alvorligste komplikasjon, i tillegg til ledd- og muskelsykdommer, blodtrykksøkning, hjerte-kar-sykdom, etc. Jeg regner med at du er klar over disse betenkeligheter, og du bør i de følgende årene gjøre alt du kan for å få din BMI langt nedover.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/148521-armene-dovner/#findComment-948076
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...