Gå til innhold

Hvorfor kan man ikke styre følelsene..

Gjest Dum kollega

Anbefalte innlegg

Gjest Dum kollega

Hvorfor er det så vanskelig å styre følelsene sine dit man vi ha dem?

Før jeg ble sammen med samboeren min var jeg håpløst forelsket i en mann. Han var absolutt ikke interessert i meg og gjorde det helt klart for meg at et forhold mellom oss var utelukket. Jeg og denne mannen jobber sammen og er gode venner i dag.

Jeg ga opp å få denne mannen, og gikk ut på andre jaktmarker. Der traff jeg samboeren min, han var og er en herlig mann som er veldig glad i meg. Jeg er også veldig glad i ham. Vi har vært sammen i over ett år nå og har det utmerket sammen. Samboeren min er kanskje litt lite kosete, men har bedyrer hver dag at han er glad i meg, og kysser meg ofte. Vi elsker og har det deilig. Han er høy og slank og lekker og sjarmerende.

Den mannen jeg ikke fikk er også høy, men overvektig, ja direkte feit er han. Likevel klarer jeg ikke la være å tenke på ham. Selv er jeg også litt rund. På en fest på jobb for en stund siden danset vi hele kvelden, var fulle og kysset litt. Etterpå var vi enige om at det hadde vært en fin og koselig kveld. Jeg hadde følelsen av at om jeg ikke hadde vært samboer nå så hadde jeg kunnet innledet et forhold til ham.

Men jeg vil jo ikke det. Jeg har det flott sammen med samboeren, og vil ha ham. Bare ham. Selv om livet med samboeren fører med seg en del komplikasjoner som ikke ville fulgt med denne kollegaen min så er det samboeren jeg vil ha.

Det som er lettere med kollegaen er at han ikke har en fortid med ekskoner og barn som min samboer har. Han har også bedre økonomi enn min samboer. Min samboer har også en stygg plett på rullebladet, noe min kollega ikke har.

Men likevel, jeg vil bare elske min samboer og jeg vil bare være god kollega med min kollega....

Hvorfor forstår ikke følelsene mine hva fornuften min sier. Jeg har det best med min samboer og ønsker å være der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest uten signatur

En kan ikke få i både pose og sekk! Det der er et dilemma de fleste kjenner til, ville jeg tro. En må ta et valg! Og holde seg til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dum kollega

En kan ikke få i både pose og sekk! Det der er et dilemma de fleste kjenner til, ville jeg tro. En må ta et valg! Og holde seg til det...

Det har jeg gjort. Samboeren ble valgt da vi flytta sammen. Men hvordan få følelsene mine til å forstå at sånn er det.

Sambo - null kollega!!!!!!!

Hvordan styre følelsene i fornuftsretningen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten signatur

Det har jeg gjort. Samboeren ble valgt da vi flytta sammen. Men hvordan få følelsene mine til å forstå at sånn er det.

Sambo - null kollega!!!!!!!

Hvordan styre følelsene i fornuftsretningen....

Følelsene går sine egne veier. Det må en bare lide seg igjennom. Snakke strengt til seg selv kanskje? hehe...

Hvis en har opplevd forelskelse ved første øyekast, så skjønner en at en ikke kan styre følelsene.

Men en kan styre sine handlinger. DET får en være fornøyd med. En kan ikke ta for seg alt en har lyst på her i livet. DA hadde det blitt tilstander. Eller en KAN jo, men ta må en ha mage til å tåle all motstanden en møter fra omgivelsene. Og den styrken har ikke jeg. Så jeg lar følelsene råde, og styrer handlingene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...