Gå til innhold

Ønsker/innstillinger til forhold...tanker

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo

Takk, det gjorde godt ;)

Jeg skal selvfølgelig ikke påstå at jeg selv er noen engel, jeg var etter et par år drittsekk tilbake og vel så det.

Tipper han er helten og martyren i de historiene han forteller ny-kjæresten :P Jeg har jo hørt de "offisielle" forklaringene hans på hva som gikk galt, og det han sier er verken sant eller logisk *sukk* Nå er jo sannhet subjektivt, men du skjønner sikkert. Kjipt at han finner seg en ny så lett og skal nyte sommeren sammen med, mens jeg går her bitter med småparanoia for hver en hyggelig gutt jeg treffer :P

" Kjipt at han finner seg en ny så lett og skal nyte sommeren sammen med, mens jeg går her bitter med småparanoia for hver en hyggelig gutt jeg treffer :P"

Det der er vel en ganske normal bivirkning på samlivsbrudd. Det at man "misunner" eksen som har funnet seg en ny.

Men det er litt rart. Man vil jo stort sett ikke ha eksen igjen, så jeg kan ikke fatte og begripe hva man misunner.

Menmen, det går over! Gjør det enkelt: Stikk på byen og få deg et ligg, eller skaff deg en elsker.

Banalt? Ja! Men det funker.

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

7

• Bård

3

• skorpionfisken

3

• amber sun

2

Gjest tjohooo

Det er jo et snev av bitterhet i dette, da.

Jeg lurer jo på hvor godt du kjenner denne jenten, egentlig. Har du møtt henne og snakket med henne, er du bare blitt fortalt ting om henne fra andre?

Et klokt og modent menneske (slik du åpenbart liker å fremstå) ville jo kjapt skjønne at en ikke alltid kan stole på andrehåndskunnskap.

Det virker mer som om du er sjalu fordi han åpenbart har kommet seg videre - et vanlig fenomen.

Skyter jeg kraftig for baugen når jeg antar at det var du som gikk fra ham?

I stedet for å irritere deg over at din eks har funnet seg en ny, så må du bare gå videre.

Ekser som bare går rundt og rakker ned på sin tidligere partner og dens eventuelle nye, er bare slitsomme.

Tro meg, jeg vet hvor slitsomt det er. Ikke gjør deg selv til et hatobjekt for to mennesker.

Vis deg heller som sterk og moden, og slutt å tenke på det.

Og ikke la det gå ut over den uskyldige tredjepart - nemlig din eks' nye kjæreste. Hun er nok bare forelsket, og har nok ingen andre hensikter enn å være med kjæresten sin - og ikke være offer for en åpenbart sjalu jente.

Det var en som ikke behandlet meg særlig bra.

Jeg er vel kanskje litt sjalu, lurer på om han kommer til å behandle henne bedre.

Jeg hører ikke på rykter, så det at hun virker en smule naiv er basert må mine egne iakttakelser.

Bitter? ja :)

Gjest tjohooo

Hmmm.

Hvordan vet du at hun er smådum og naiv?

Er det hårfargen og utseendet som forteller deg det, eller baserer du det på noe annet?

Du oppfatter henne som penere enn deg, har jeg forstått, ettersom du sier at denne gangen ville han ha noe å vise frem.

Har sjalusi noe med dette å gjøre tro?

For alt du vet kan det hende hun rett og slett passer bedre sammen med ham enn du gjorde. Og det kan faktisk også tenkes at hun har mer mellom ørene enn du tror. Hun kan være både smart, snill og omsorgsfull, for alt du vet.

Sorry, skjønner at det ikke er lett at eksen har funnet en ny, men blir litt irritert når folk settes automatisk i bås.

Tja, jeg er jo blond selv ;)

Jeg baserer det på at han faktisk har fortalt henne at han har banket meg opp, men hun vil likevel ha han og biter på de dumme bortforklaringene hans. I tillegg har han allerede vært utro.

Gjest tjohooo

" Kjipt at han finner seg en ny så lett og skal nyte sommeren sammen med, mens jeg går her bitter med småparanoia for hver en hyggelig gutt jeg treffer :P"

Det der er vel en ganske normal bivirkning på samlivsbrudd. Det at man "misunner" eksen som har funnet seg en ny.

Men det er litt rart. Man vil jo stort sett ikke ha eksen igjen, så jeg kan ikke fatte og begripe hva man misunner.

Menmen, det går over! Gjør det enkelt: Stikk på byen og få deg et ligg, eller skaff deg en elsker.

Banalt? Ja! Men det funker.

Gjør det? hehehe kanskje jeg burde prøve. Blir bare litt skjelven rundt menn generelt.

Annonse

Gjest tjohooo

Skjønner på en måte hva du mener, men du sier:

"Utroskap, vold, utspekulert manipulering og dominering..."

i en setning...

Jeg mener at det er forskjell på å være DUM og bli viklet inn i et forhold på si ("utroskap") kontra de andre tingene du nevner, som handler om at man er direkte "ondskapsfull" mot den andre.

Jeg mener altså at selv om den som blir såret umiddelbart kan føle det like sårende om den andre på tankeløst vis har viklet seg inn i et forhold på si, kontra det at den andre bevisst har OPPSØKT en slik situasjon, så er det forskjell på hva man må/kan/bør tilgi.

Man BØR etter mitt skjønn forstå at man må tilgi den andre å "snuble" på den førstnevnte måten (jfr. det jeg skriver om at vi alle kan ha behov for tilgivelse en gang i livet).

I det hele tatt: Man må forsøke å finne ut om man har nettopp med en bevisst manipulerende type å gjøre, eller om løgnene (som jo alltid følger med i en slik sak) snarere er noe den andre i etterkant faktisk er GLAD for at er blitt avslørt og som derfor kan avsluttes.

De fleste som har rotet seg inn i slike historier vil nok føle en lettelse når det hele er over. Den mer "psykopatiske" typen (som IKKE skal tilgis) snarere vil fortsette å blånekte på at dette er noe som er HANS skyld.

Her tror jeg nok den enkelte innerst inne vil forstå hva man har med å gjøre.

Ja jeg er enig.

Men psykopatiske personer greier ganske lett å lure partneren (hvis de på mirakuløst vis blir avslørt og ikke kan vri seg unna og samtidig er for livredd for å miste slaven sin og nekting ikke lenger går) til å tro at det egoistiske opplegget sitt (utroskapen) var av den andre (viklet-seg-inn-i) sorten heller enn noe de bevisst gjorde fordi de kun tenker på seg selv. Så de kan "jobbe" med forholdet. (Det som avslører dem er jo at de ikke evner å yte det som trengs for at et par skal komme over utroskap over lengre tid.) Enig?

Det som er utrolig vanskelig er jo å avgjøre om man har med en manipulerende og ondskapsfull person å gjøre.

ShitDiddelyDo

Gjør det? hehehe kanskje jeg burde prøve. Blir bare litt skjelven rundt menn generelt.

Hehe, det funker for meg. Men det er selvsagt ikke sikkert at det funker for deg. Føles det ikke spesielt lurt så ville jeg nok tenkt over det først.

...selv om jeg jo er av den mening at det uansett ikke skader, men det er jo ikke sikkert du mener det samme som meg når det gjelder den slags.

Dessuten er det kanskje greit å komme over din manneskrekk først. Hva er det ved denne eksemplariske arten som skremmer så veldig? :)

Jeg mener; det må jo være mer enn en uheldig erfaring som gjort deg litt små"redd" for menn?

Gjest tjohooo

Det er forskjell på sterke kvinner og kvinner som oppfører seg som bitcher da. Hvordan vet du at du er så veldig perfekt, og at du kanskje ikke heller oppfattes litt bitchy?

Du høres veldig selvgod ut må jeg si..

You call me bitch like it's a negative thing? :D

Jeg er bare bitter på en drittsekk, kjære deg :) Mener egentlig ikke noe vondt mot den nye dama hans, hun er sikkert god som gull - bare litt naiv. Som jeg selv var en gang.

Gjest tjohooo

Hehe, det funker for meg. Men det er selvsagt ikke sikkert at det funker for deg. Føles det ikke spesielt lurt så ville jeg nok tenkt over det først.

...selv om jeg jo er av den mening at det uansett ikke skader, men det er jo ikke sikkert du mener det samme som meg når det gjelder den slags.

Dessuten er det kanskje greit å komme over din manneskrekk først. Hva er det ved denne eksemplariske arten som skremmer så veldig? :)

Jeg mener; det må jo være mer enn en uheldig erfaring som gjort deg litt små"redd" for menn?

Nesj, en langvarig vond erfaring. Den klassiske historien, vet du :P

Vel, selvforsvarstrening er utrolig konstruktivt ;)

Hehe jeg må vel passe meg nå så jeg ikke virker selvgod. Fikk passet påskrevet lengre opp der gitt :D Egentlig mente jeg slettes ikke å rakke ned på jenta.

Gjest tjohooo

Hvilket grunnlag har du til å si at hun han er sammen med nå er så dum og overfladisk?

Bare fordi hun er penere enn deg, og at det er henne han vil ha nå?

Så vidt jeg husker skrev jeg noe om "foretrekker alle menn dumme, naive ...". Alt det var selvfølgelig ikke myntet på henne, jeg kjenner henne ikke engang.

Men jeg må si det virker litt pussig at noen kan være så godtroende at hun ikke reagerer når en gutt sier "jeg banket henne et par ganger og truet henne på livet hver gang hun forsøkte å gjøre det slutt, men hun kunne for det selv!"... Kanskje hun selv det ikke vil skje henne, fordi han sier hun er spesiell. Men det samme sa han til meg...

Gjest tjohooo

Du: Dyp, du trenger utfordringer, ønsker å bli et bedre menneske, vil ikke stagnere, er ikke overfladisk, setter ærlighet høyt, er sterk.

Den andre jenta: Dum, dødsrolig, naiv og smådum/umoden, blondine, virker dum, er ikke så nøye med hvordan en kjæreste er.

Det spørs.

Mer sånn:

Den andre jenta: Virker naiv og lettlurt.

.

Gjest tjohooo

Helt enig i det du skriver her. :)

Dessuten, det fins menn som dem du beskriver her: "Men jeg vil ha en mann med dybde. Ikke en som er ute etter noen å vise frem, eller en som flykter fra problemene. Han må være voksen, stødig og tenkende. Det må vel finnes menn der ute som deler mitt syn, men av og til lurer jeg på om jeg må opp i aldersgruppen 20-30 år eldre enn meg for å finne dem :\ "

Jeg har en mann som passer her, og han er fantastisk. Ville aldri byttet, og har fortsatt ikke angret at vi valgte hverandre. Om en måneds tid har vi vært gift i 11 år. :)

Så de fins, men de er kanskje ikke overalt.? Men dukker opp når en minst venter det ;)

Jeg håper det ;)

Problemet er bare at det finnes alt for mange gode skuespillere der ute som er ekstremt flink til å plukke opp hvordan de må late som de er for å få jenta :\

Annonse

ShitDiddelyDo

Nesj, en langvarig vond erfaring. Den klassiske historien, vet du :P

Vel, selvforsvarstrening er utrolig konstruktivt ;)

Hehe jeg må vel passe meg nå så jeg ikke virker selvgod. Fikk passet påskrevet lengre opp der gitt :D Egentlig mente jeg slettes ikke å rakke ned på jenta.

Når du skriver noe på dol må du gjøre regning med å få passet ditt påskrevet. Det trenger ikke å være på grunn av det du skriver, men på grunn av mennesker med ekstreme mindreverdighetskomplekser som bruker internet til å heve sitt eget selvbilde ved å rakke ned på andre.

Vel, uansett hvor drittsekk eksen din var så bør du se videre, være glad du er kvitt han, og ta deg en tur ut i det fine været og nyte synet av alle de kjekke og lettkledde mennene i miniskjørt og korte overdeler du ser rundt deg, og forstå at det faktisk ikke er så ille å være singel på denne tiden av året! :)

Gjest tjohooo

Når du skriver noe på dol må du gjøre regning med å få passet ditt påskrevet. Det trenger ikke å være på grunn av det du skriver, men på grunn av mennesker med ekstreme mindreverdighetskomplekser som bruker internet til å heve sitt eget selvbilde ved å rakke ned på andre.

Vel, uansett hvor drittsekk eksen din var så bør du se videre, være glad du er kvitt han, og ta deg en tur ut i det fine været og nyte synet av alle de kjekke og lettkledde mennene i miniskjørt og korte overdeler du ser rundt deg, og forstå at det faktisk ikke er så ille å være singel på denne tiden av året! :)

*LOL*

Jess det får jeg gjøre :D

Endelig en sommer uten trusler som henger over meg og formørker...nå skal jeg nyte sola og prøve å ikke drikke meg så full at jeg begynner å hylgrine når jeg ser dem :)

skorpionfisken

Så vidt jeg husker skrev jeg noe om "foretrekker alle menn dumme, naive ...". Alt det var selvfølgelig ikke myntet på henne, jeg kjenner henne ikke engang.

Men jeg må si det virker litt pussig at noen kan være så godtroende at hun ikke reagerer når en gutt sier "jeg banket henne et par ganger og truet henne på livet hver gang hun forsøkte å gjøre det slutt, men hun kunne for det selv!"... Kanskje hun selv det ikke vil skje henne, fordi han sier hun er spesiell. Men det samme sa han til meg...

Hvordan vet du at han har sagt dette til henne da? Kanskje hun er lykkelig uvitende om hva han har gjort mot deg? Kanskje hun ikke engang vet om deg? Kan han være slem mot deg, så kan han vel lyve til henne også?

Og hva vet du om hva som skjer bak veggene der? Kanskje han slår henne også? Det er vel ikke det første som kommer ut vel, og i allefall ikke til deg.

skorpionfisken

You call me bitch like it's a negative thing? :D

Jeg er bare bitter på en drittsekk, kjære deg :) Mener egentlig ikke noe vondt mot den nye dama hans, hun er sikkert god som gull - bare litt naiv. Som jeg selv var en gang.

Opplys henne da vel, om du er bekymret for hennes naivitet. Fortell henne hvilken drittsekk hun har rota seg borti. Kanskje hun takker deg en dag.

skorpionfisken

Tja, jeg er jo blond selv ;)

Jeg baserer det på at han faktisk har fortalt henne at han har banket meg opp, men hun vil likevel ha han og biter på de dumme bortforklaringene hans. I tillegg har han allerede vært utro.

Ja da er hun jo dum da.

Heldig er du som slapp unna drittsekken, sikkert lettere for deg nå som neket har overtatt trakasseringene?

ShitDiddelyDo

*LOL*

Jess det får jeg gjøre :D

Endelig en sommer uten trusler som henger over meg og formørker...nå skal jeg nyte sola og prøve å ikke drikke meg så full at jeg begynner å hylgrine når jeg ser dem :)

Det er helt åpenbart at du skal være veldig, veldig glad for at du har kommet bort fra han!

Litt drikke nå i sommervarmen er for øvrig veldig godt (og ikke minst sunt - selv om de fleste motsier dette!), men du skal selvsagt ikke gi han den gleden at du begynner å gråte dersom du møter han.

Husk: Det er du som skal være glad du har kommet deg bort fra han. Da gråter man ikke. Da tar man seg heller en øl, smiler for seg selv, og tenker over hvor godt du faktisk har det uten fyren!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...