Bård Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Ja jeg er enig. Men psykopatiske personer greier ganske lett å lure partneren (hvis de på mirakuløst vis blir avslørt og ikke kan vri seg unna og samtidig er for livredd for å miste slaven sin og nekting ikke lenger går) til å tro at det egoistiske opplegget sitt (utroskapen) var av den andre (viklet-seg-inn-i) sorten heller enn noe de bevisst gjorde fordi de kun tenker på seg selv. Så de kan "jobbe" med forholdet. (Det som avslører dem er jo at de ikke evner å yte det som trengs for at et par skal komme over utroskap over lengre tid.) Enig? Det som er utrolig vanskelig er jo å avgjøre om man har med en manipulerende og ondskapsfull person å gjøre. Nja... Delvis enig. Mye enig, egentlig. Det jeg tror er det største problemet for de som lever med en psykopat er ikke at de ikke ser og forstår at han oppfører seg ondskapsfullt. Problemet tror jeg er at de i begynnelsen bortforklarer det ondskapsfulle med at "han er egentlig snill innerst inne". Etter hvert tror de ikke på dette selv heller, men da er det frykten for at de kan bli drept (bokstavelig talt) hvis de flytter som gjør at de ikke klarer å bryte løs. I forhold til det konkrete tilfellet med denne læreren som viklet seg inn i et forhold til en elev: Det virket ikke på noen som helst måte "typisk psykopatisk" - verken selve forholdet eller reaksjonen etter avsløringen. Jeg mener det er åpenbart at dette var et tilfelle av at vi som mennesker kan komme til å "drite oss ut" av og til, og at vi da også skylder hverandre tilgivelse og forståelse. I hvert fall første gangen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148569-%C3%B8nskerinnstillinger-til-forholdtanker/page/3/#findComment-947348 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjohei Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Det var en som ikke behandlet meg særlig bra. Jeg er vel kanskje litt sjalu, lurer på om han kommer til å behandle henne bedre. Jeg hører ikke på rykter, så det at hun virker en smule naiv er basert må mine egne iakttakelser. Bitter? ja Hvis han ikke behandlet deg bra hva er det å sørge over da? Kom deg videre og vær glad for at du ikke er sammen med han lenger. La jenta være i fred, kanskje hun gjør det slutt en dag også på grunn av det samme som deg eller kanskje de bare matcher bedre. Bruk energien din på noe bedre. Du er verdt såpass. Stå på damer! Ikke la mannfolkene ødelegge dere! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148569-%C3%B8nskerinnstillinger-til-forholdtanker/page/3/#findComment-947857 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Hvis han ikke behandlet deg bra hva er det å sørge over da? Kom deg videre og vær glad for at du ikke er sammen med han lenger. La jenta være i fred, kanskje hun gjør det slutt en dag også på grunn av det samme som deg eller kanskje de bare matcher bedre. Bruk energien din på noe bedre. Du er verdt såpass. Stå på damer! Ikke la mannfolkene ødelegge dere! Tja, fordi han også kunne være helt fantastisk; myk, omsorgsfull og kjærlig. Denne biten savner jeg masse. Og det er vel en gang sånn at jekyll-og-hyde-forhold er verre å komme over. Og så blir jeg så himla irritert over alle de teite forklaringene hans på hvorfor han var som han var, og det at han aldri tåler å få smake sin egen medisin og alltid skal sutre og "så synd på han" når han blir dumpet på grunn av sin dårlige oppførsel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148569-%C3%B8nskerinnstillinger-til-forholdtanker/page/3/#findComment-948267 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Hvordan vet du at han har sagt dette til henne da? Kanskje hun er lykkelig uvitende om hva han har gjort mot deg? Kanskje hun ikke engang vet om deg? Kan han være slem mot deg, så kan han vel lyve til henne også? Og hva vet du om hva som skjer bak veggene der? Kanskje han slår henne også? Det er vel ikke det første som kommer ut vel, og i allefall ikke til deg. Han sa til meg at han hadde fortalt henne det. Jeg (tilsomt): "Jaha, hvordan forklarte du det, da liksom?) Han: (arrogant og veslevoksenovenpå) "Nei, at du hadde fått et par skader men at du kunne for det du også fordi du provoserte meg og aldri lot meg snakke (kjefte, rope, true, snakke rundt, manipulere - red.anm) ferdig!" Nesten så jeg tror han tror det selv. "Han sier jo bare sannheten" til henne, han vet du! Han som er sånn en kjernekar - egentlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148569-%C3%B8nskerinnstillinger-til-forholdtanker/page/3/#findComment-948273 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Også sier du at han er sammen med henne bare for å vise henne fram? Dette henger ikke på greip.. Virker som du bare er salu... Han er en person som blir KJAPT sammen med noen. Meg var han utrolig kin på å vise fram. Jeg skulle dresses opp og virkelig være armpiece. Det er ikke helt "meg". Det kommer frem i ettertid at han digga å fortelle alle hvor mye bedre jeg var enn den forrige, til og med til henne sa han det. Derfor. Samt litt til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148569-%C3%B8nskerinnstillinger-til-forholdtanker/page/3/#findComment-948274 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Opplys henne da vel, om du er bekymret for hennes naivitet. Fortell henne hvilken drittsekk hun har rota seg borti. Kanskje hun takker deg en dag. Jeg gjorde faktisk det. Hun sa bare "åja..?" på en sånn måte at det vare nesten så jeg kunne se for meg at hun stod der og glana naivt og tvinna en hårlokk Til historien hans hører det jo til at jeg er en dramaqueen som overdriver, så derfor tar hun meg vel med en klype salt tenker jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148569-%C3%B8nskerinnstillinger-til-forholdtanker/page/3/#findComment-948278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Ja da er hun jo dum da. Heldig er du som slapp unna drittsekken, sikkert lettere for deg nå som neket har overtatt trakasseringene? Nåh, hun er jo så mye bedre enn meg fordi hun tar kritikken hans og lytter til han og FORSTÅR han, så jeg tror ikke hun vil provosere han med det første. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148569-%C3%B8nskerinnstillinger-til-forholdtanker/page/3/#findComment-948280 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Det er helt åpenbart at du skal være veldig, veldig glad for at du har kommet bort fra han! Litt drikke nå i sommervarmen er for øvrig veldig godt (og ikke minst sunt - selv om de fleste motsier dette!), men du skal selvsagt ikke gi han den gleden at du begynner å gråte dersom du møter han. Husk: Det er du som skal være glad du har kommet deg bort fra han. Da gråter man ikke. Da tar man seg heller en øl, smiler for seg selv, og tenker over hvor godt du faktisk har det uten fyren! Ja, sånn BURDE det være....og tro meg, jeg prøver...! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148569-%C3%B8nskerinnstillinger-til-forholdtanker/page/3/#findComment-948282 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Nja... Delvis enig. Mye enig, egentlig. Det jeg tror er det største problemet for de som lever med en psykopat er ikke at de ikke ser og forstår at han oppfører seg ondskapsfullt. Problemet tror jeg er at de i begynnelsen bortforklarer det ondskapsfulle med at "han er egentlig snill innerst inne". Etter hvert tror de ikke på dette selv heller, men da er det frykten for at de kan bli drept (bokstavelig talt) hvis de flytter som gjør at de ikke klarer å bryte løs. I forhold til det konkrete tilfellet med denne læreren som viklet seg inn i et forhold til en elev: Det virket ikke på noen som helst måte "typisk psykopatisk" - verken selve forholdet eller reaksjonen etter avsløringen. Jeg mener det er åpenbart at dette var et tilfelle av at vi som mennesker kan komme til å "drite oss ut" av og til, og at vi da også skylder hverandre tilgivelse og forståelse. I hvert fall første gangen. Enig i at det tilfellet ikke var "typisk psykopat" og at han ikke høres ut som en, men alikevel synes jeg det er litt bob-bob når det snakkes om folk som involverer seg med unge personer de står i et tillitsforhold til, enn hva det er hvis en blir dratt inn i noe med en kollega etter lengre tids f.eks. personlige problemer. I alle lignende tilfeller jeg vet om fra hjembyen min har det ALLTID vært snakk om kåte playerdrittsekker som har kommet litt over ekstasen over å ha familie og barn og ikke lenger greier å holde seg på matta, og hvor kona faktisk ikke ser hvordan han er, tror han, - og tilgir. Litt farget av det 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148569-%C3%B8nskerinnstillinger-til-forholdtanker/page/3/#findComment-948288 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.