Gå til innhold

Remeron og vektøkning


Lenora

Anbefalte innlegg

Jeg fikk resepten på Remeron for noen måneder siden. Ut fra det min psykolog har sagt, skal man begynne med små doser og øke dosen etter hvert. Man skal også ifølge henne ha en møte med fastlegen et par uker etter at man hadde begynt å ta AD. Det jeg fikk er 30mg Remeron som jeg skulle ta hver kveld. Ingen flere møter med fastlegen var avtalt. Han sa at jeg kan ikke si med sikkerhet om det hjelper eller ikke før om 3 måneder.

Vektøkning som bivirkning skremte meg ikke fordi jeg hadde alltid vært veldig tynn og det var bare fint å legge på seg litt. Men da jeg etter 2 uker hadde lagt 10 kilo på meg, begynte jeg å bekymre meg. Vektøkninga ville ikke stoppe. Så etter en måned sluttet jeg å ta Remeron, selv om den hjalp meg veldig mot depresjona. Da hadde jeg begynt å faktisk glede meg over ting som skjedde rundt meg, men jeg begynte også å hate kroppen min, ingen av min egamle klær passet lenger.

Jeg har klart meg i to måneder uten Remeron, og begynte igjen å få nervesammenbrudd. Så igår har jeg tatt Remeron igjen. Problemet er at jeg føler meg sulten igjen, sulten hele tiden.

Er det noen her som har gått på remeron, eller har noe annet å anbefale. Jeg står foran et vanskelig valg: å ikke ønske å leve, eller leve å hate min egen kropp.

PS: før remeron hadde jeg prøvd cipramil, den hjalp ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bugge1365380662

Bestill time med legen din igjen.Det er mange andre alternativ som kan fungere bra for deg.Selv la jeg på meg 8 kg på 3 uker(masse vann)av tolvon, og psykiateren min tok meg sporenstreks av medisinen og vi prøvde en annen. Håper du finner en som passer deg,og be om skikkelig oppfølging.Selv klaffet det på 4.forsøket på meg. Lykke til! Vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjenner følelsen

Kjære deg, det finnes andre antidepressiver a typen ssri som du kan prøve som du ikke legger på deg av.

Jeg har nylig begynt på Cipralex og den har gitt meg omvendt effekt av din. Jeg har mistet matlysten helt. Suget etter mat bare forsvant og nå må jeg passe på å få i meg nok. Glemmer nesten å spise.

Så kom deg til legen igjen og be om resept på ny medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...