Gå til innhold

Er det noen grunn til å være engstelig for psykiatrisk behandling?


jetstorm

Anbefalte innlegg

Jeg har sett tv i mange år og programmene har flerret forbi.Er det ting i utøvelse av moderne norsk psykiatri som kan karakteriseres slik vi en gang førdømte andre lands psykiatrisk helsetjenste.Er Norge landet å være i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener psykiatrisk behandling i norge er god og absolutt ingenting å bekymre seg for. Av alle behandlere, leger, psykiatere, psykologer, psykiatriske sykepleiere, folkene på innlagt avdeling og andre som jeg har møtt på, har jeg fremdeles til gode at noen behandler meg direkte dårlig. kanskje jeg ikke er den vanskeligste pasienten som finnes, men de tar liksom ikke å fester deg til en seng med beltereimer og gir deg elektrosjokk med det første.. :)

Nå vet jeg ikke hvordan det er med de som er hardt rammet av schizofreni og diverse psykoser.. slikt er utenfor mitt felt og andre får svare på slikt..

Jeg har ihvertfall blitt behandlet bra og hvis du står på dørstokken til å få en eller annen behandling så ville jeg absolutt ikke bekymret meg for det hvis jeg var deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Jeg mener psykiatrisk behandling i norge er god og absolutt ingenting å bekymre seg for. Av alle behandlere, leger, psykiatere, psykologer, psykiatriske sykepleiere, folkene på innlagt avdeling og andre som jeg har møtt på, har jeg fremdeles til gode at noen behandler meg direkte dårlig. kanskje jeg ikke er den vanskeligste pasienten som finnes, men de tar liksom ikke å fester deg til en seng med beltereimer og gir deg elektrosjokk med det første.. :)

Nå vet jeg ikke hvordan det er med de som er hardt rammet av schizofreni og diverse psykoser.. slikt er utenfor mitt felt og andre får svare på slikt..

Jeg har ihvertfall blitt behandlet bra og hvis du står på dørstokken til å få en eller annen behandling så ville jeg absolutt ikke bekymret meg for det hvis jeg var deg!

Jeg har i løpet av mitt liv vært innom altfor mange leger og spesialister utenfor det psykiatriske helsevesenet,og gjerne tatt runden flere ganger pga nye fysiske lidelser.Det har sjeldent vært noen god opplevelse dessverre.Jeg har desidert blitt best behandlet i det psykiatriske helsevesenet.Både når det gjelder respekt og kunnskap om hele mennesket,fysisk og psykisk.

Men tullinger finner en overalt,så noen garanti får en aldri.Men har man psykiske problemer (og ev.fysiske symptomer) ville ikke jeg nølt med å ta kontakt og søke hjelp og behandling.Man kan også skifte terapeuter hvis ting skjærer seg.

Hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little Madam

Nei. Jeg mener at det ikke er noen grunn til å være engstelig. Men man bør vel alltid prøve å "følge litt med" enten man er på psykiatrisk behandling, på nevrologisk avdeling eller hos tannlegen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye gjøres riktig og jeg tror det kan være greit å gå til behandlingen med nøktern optimisme.

Et problem i norsk helsevesen både blant enkeltindivider og på systemplan er manglende evne / vilje til å rette på feil og lære av dem. I de sammenhengene har legene alt for mye makt. Fritt sykehusvalg er et skritt i rett retning. Men det øyeblikket man kjenner at noe er feil kan man bli nødt til å kjempe hardt.

Håper du får god hjelp og at det blir en god opplevelse.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...