Zep1365380702 Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 jeg er en 23 år gammel mann som opplever liten grad av hårvekst på armer, rygg og bryst. Hårene opptrer som tynne, små "dun" som er enkle å nappe ut, og ellers er disse områdene ganske glatte og hårløse. På bena er det litt bedre, men også her er det lite vekst, spesielt øverst på leggene hvor det er ganske bart. Skjeggveksten i ansiktet er til en viss grad normalt, men jeg har betydelig mindre skjeggvekst enn mine kamerater. Spesielt på kinnene opptrer skjegget ennå kun som tynne "dun". Hårveksten på hodet er fyldig og normal Jeg har også merket at det blir mindre hår/dun om sommeren når huden utsettes for sollys enn om vinteren. Det er ikke noen direkte plage for meg, men det sier seg selv at det er litt dumt når kjæresten min har mer hår på armene enn meg... Kan dette skyldes en sykdom eller er jeg bare treig i utviklingen? Jeg leste en annen plass på denne siden at overfølsomhet for dehydrotestosteron fører til stor vekst av hår på kroppen, og at dette ofte fører til hormonelt hårtap hos menn. Betyr dette at jeg er lite følsom for dette hormonet og at jeg sannsynligvis vil være lite utsatt for hårtap på hodet senere i livet? på forhånd takk! =) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148601-liten-h%C3%A5rvekst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Dette har nok ikke noe med sykdom å gjøre. Det kan bl.a tildels være arvelig. For noen tar det bare flere år før behåringen blir normal. Dersom kjønnsbehåring, behåring i armhuler og tildels skjeggvekst og mørk stemme er normalt, er det neppe noe å bekymre seg for, annet om det kosmetiske, som det kanskje bare er du og kjæresten som observerer. Dersom du bekymrer deg vil fastlegen din kunne foreta blodprøver av de mannlige kjønnshormoner. Sannsynligvis har du ikke større sjanse enn andre til å bli skallet "før tiden", men dette er også arvelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148601-liten-h%C3%A5rvekst/#findComment-948142 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.