Gå til innhold

Kjøpe over internett

Anbefalte innlegg

Gjest Lyst på ei bok
Skrevet

jeg har en mann som er litt sånn lettere paranoid til å kjøpe over internett, og oppgi kontonummer.Dette gjelder kjøp på amazon.com.Hva tror dere?Hvor skummelt er det sånn sikkerhetsmessig,og har noen bestilt fra dem?

Gjest hvordan det er
Skrevet

Jeg har kjøpt en masse bøker fra amazon. Risikoen for å bli svindlet er antagelig større om du drar kortet på Norli, ved at en slask i betjeningen plukker det opp. Amazon er superetablert og et svært trygt sted å handle.

Skrevet

Går så fint så. Jeg har bestilt masse bøker fra amazon (men bruker amazon.co.uk - billigere frakt og kortere leveringstid.)

Gjest malun
Skrevet

Amazon.com og amazon.co.uk er veldig trygge å handle fra. Jeg bruker dem ofte.

Skrevet

Jeg har handlet der mange ganger! De garanterer for trygheten og er pålagt å erstatte tap. Ellers kan an jo handle samme bøker på norske nettbokhandlere også - for eks. www.norli.no - da slipper du så høy frakt.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg bestilte min første bok på nettet i 1997 og min første CD i 1996 og siden den tid har jeg handla masse på nett. Kontoen min har aldri blitt tappa for noe som helst pga netthandel. Amazon er trygt som banken.

Skrevet

Som andre her sier, Amazon og andre kjente/veletablerte nettbutikker er sikre. Men om du allikevel skulle være engstelig, så kan du handle fra norske nettbokhandlere med fakturabetaling.

www.haugenbok.no

www.bokkilden.no

www.mao.no

(er usikker på om alle tilbyr faktura, men mener bestemt at de to førstnevnte gjør det)

Skrevet

Som andre her sier, Amazon og andre kjente/veletablerte nettbutikker er sikre. Men om du allikevel skulle være engstelig, så kan du handle fra norske nettbokhandlere med fakturabetaling.

www.haugenbok.no

www.bokkilden.no

www.mao.no

(er usikker på om alle tilbyr faktura, men mener bestemt at de to førstnevnte gjør det)

Du får faktura med pakken hos Haugen bok. De tar heller ingenting for frakt.

Gjest Naturbarn
Skrevet

Jeg har aldri kjøpt bøker fra Amazon.com,men derimot fra bokkilden.no, der får du regning med i posten sammen med bøkene!

Gjest papirtiger
Skrevet

Går så fint så. Jeg har bestilt masse bøker fra amazon (men bruker amazon.co.uk - billigere frakt og kortere leveringstid.)

Samme her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...