Gjest jenny- Skrevet 9. januar 2001 Del Skrevet 9. januar 2001 For 6 uker siden fødte jeg en datter, men desverre har noe av kosen blitt borte i forkjølelse, halsvondt og feber. For 4 uker siden fikk jeg omgangsyke, med feber og oppkast. Det varte 2-3 dager. Så var jeg frisk noen dager , men så kom forkjølelsen..og den sitter ennå ( snørr, hoste og tett nese). For 2 uker siden fikk jeg i tillegg vondt i halsen, men pga av jul og alt det her så fant jeg ut at jeg skulle vente med å få legetime til over nyttår. Feberen har kommet og gått - ett døgn med feber, ett døgn eller to feber fri. De siste 3 dagene har halsen blitt skikkelig vondt ( har hatt halsbetennelse en gang før så det ligner mistenkelig). Hadde legetime idag, men selvfølgelig ringte legen å gav meg ny time torsdag *sukk* Nå i dag har jeg fått utslett!! Føler meg som den hypokonderen - føler at nå er det mmye galt her. Jeg er ikke den som renner ned døren hos legen min som dere skjønner...men nå angrer jeg på at jeg ikke har gått før. Spørsmålet mitt er : - kan kroppens immunforsvar være svekket etter fødselen? At jeg er mer motakelig for sykdom eller at kroppen ikke klarer rydde like fort opp som ellers ? - kan dette være en skikkelig influensa ? - er utslettet pga feberen jeg har hatt? - kan utslettet komme av paracet ( har tatt 2 stk 3 ganger om dagen i ganske mange dager til sammen) ? - kan det være noe annet skummelt? ( det er det jeg går å tenker mest på) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14865-halsvondt-feber-og-utslett/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis Skrevet 10. januar 2001 Del Skrevet 10. januar 2001 Til jenny. Totalsituasjonen din gjør nok at immunforsvaret er noe svekket. Det er viktig at legen din sjekker halsen med tanke på streptokokker, dette skal i tilfelle behandles med penicillin. Dersom det "bare" skulle være virus, er det ekstra viktig at du drikker rikelig, spiser godt med frukt, grønt, og prøver å få god søvn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14865-halsvondt-feber-og-utslett/#findComment-70601 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.