Gå til innhold

Håret faller av :(

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Jeg er ei jente på 19 år som har mistet store mengder hår siden i vår. Hadde tykt hår før, nå er det blitt skikkelig tynt.

Jeg la merke til det i vår da jeg var på ferie: Da jeg skulle "vri opp" håret forsiktig etter vask, løsnet det store lokker, og sånn har det vært siden. Nå merkes det, hestehale-tykkelsen er halvert.

Jeg vet at det er normalt å miste 100 hår om dagen, men dette er så mye mere! Jeg har tatt det med ro og sett det an lenge nå, men nå begynner jeg å bli skikkelig fortvilet! Siden i høst har det også begynt å klø skikkelig i hodebunnen. Tror jeg mister hår jevnt over hele hodet, det er altså ikke flekkvis håravfall, men jeg har lagt merke til at på enkelte steder klør det mer, der løsner hårene veldig lett, og de nye hårene som gror ut (faller av når de er 5-7 cm), er veldig tynne og livløse.

Har vært hos frisøren og kjøpt først KMS Clinidan mot flass og kløe, men det hjalp ikke. Siden prøvde jeg Bio+ shampo og kur, men heller ikke det hjalp. Lege har jeg også vært hos, han så ikke i hodebunnen på meg, men tok en del prøver, og ingenting var galt. Hodebunnen flasser ikke så vidt jeg vet, men jeg ser på røttene på de hårene som faller av, at det er noe hvitt, tykt og bløtt der.

Nå ligger det hår over hele huset, og denne røytingen ser ikke ut til å ha noen ende! Gruer meg nesten til å børste og vaske håret, bare for å se hvor utrolig mye hår som faller av....

Nå var det ikke meningen å gå så grundig inn på noe som -i forhold til mye annet her på forum- er et lite problem, men det er så fryktlig plagsomt... særlig ettersom jeg bare er 19 og ikke 70.. :)

Kan jo nevne at jeg har gått på Diane i et år (fikk uren hud av Trionetta). Var plaget med eksem bak ørene som barn, men vokste det av meg. Har ellers ømfintelig hud, og en del allergier. (pollen, støv, timotei)

Mvh.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14868-h%C3%A5ret-faller-av/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til anonym. Synes du kan la en hudlege se på problemet. men oftest finnes ikke forklaringer, det er bare slik at hårmengden vil stabilisere seg på et nytt, tynnere nivå. B-tonin mikstur kan du ta et halvt års tid, og synes du kan prøve en annen prevensjonsmetode enn Diane, selvom hårtap ikke står nevnt som bivirkning.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14868-h%C3%A5ret-faller-av/#findComment-70597
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...