Gjest imperli Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Jeg skal over på attføring. Min samboer har ca 10.000 kr i brutto inntekt pr mnd. Har jeg da krav på å få dekket barnehage for mitt barn? Hvordan regnes egentlig dette ut, har det med samboers inntekt å gjøre og er det noen grense? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zarine Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Hans inntekt har ingenting å gjere med det. Du får ein flat sum uansett dine faktiske utgifter; dersom eg ikkje tar heilt feil blir utgifter til 1. barn dekt etter "høg sats" som er på 80 kr per dag, mens 2. barn dekkes etter "låg sats" som er på 40 kroner per dag. Fortrinnsvis til barnehage eller off. godkjend dagmamma, men anna barnepass dekkes dersom det er behov for det, minimumskravet er at det er ein vaksen person utanfor eigen husstand. Så dette får du stønad til. Eitt barn i fulltids barnehage - det blir 80 kroner dag x antall arbeidsdager i mnd (man-fre). Det dekker ikkje heile barnehagen, men det hjelper naturlegvis på veg. OBS! Dersom du får anna støtte til barnepass, har du IKKJE rett på stønad frå aetat til barnetilsyn. (T.d. hjelpestønad frå trygdekontoret e.l.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke hele tiden Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Hans inntekt har ingenting å gjere med det. Du får ein flat sum uansett dine faktiske utgifter; dersom eg ikkje tar heilt feil blir utgifter til 1. barn dekt etter "høg sats" som er på 80 kr per dag, mens 2. barn dekkes etter "låg sats" som er på 40 kroner per dag. Fortrinnsvis til barnehage eller off. godkjend dagmamma, men anna barnepass dekkes dersom det er behov for det, minimumskravet er at det er ein vaksen person utanfor eigen husstand. Så dette får du stønad til. Eitt barn i fulltids barnehage - det blir 80 kroner dag x antall arbeidsdager i mnd (man-fre). Det dekker ikkje heile barnehagen, men det hjelper naturlegvis på veg. OBS! Dersom du får anna støtte til barnepass, har du IKKJE rett på stønad frå aetat til barnetilsyn. (T.d. hjelpestønad frå trygdekontoret e.l.) Men man får ingenting om man ikke er på skole e.l. Det får ikke jeg i alle fall, kun når jeg er på tiltak. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zarine Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Men man får ingenting om man ikke er på skole e.l. Det får ikke jeg i alle fall, kun når jeg er på tiltak. Nei det er naturlegvis når du er i aktivt tiltak; ikkje når du er i ventetid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.