Gå til innhold

Dilemma om penger

Anbefalte innlegg

Gjest dilemma i sola
Skrevet

Jeg er en fattig faen som har hatt en liten jobb i et firma som tjener gode penger. Nå har jeg fått lønn og 10.000 for mye (brutto). Dette er MYE penger for meg nå.

Late som ingenting eller si fra med en gang? Vil det bli oppdaget dersom jeg later som ingenting? Er jeg et svin hvis jeg later som ingenting?

Gjest meghania
Skrevet

Lat som ingenting... Det hadde jeg gjort..

Skrevet

Du skal selvfølgelig si ifra! Dersom du sier ifra kan det hende du får beholde ihvertfall noe, om ikke alt, som takk for ærligheten. Dersom du lar være ville ihvertfall aldri jeg stolt på deg igjen, om jeg var sjefen din.

Skrevet

Selvfølgelig er det fristende... Men ville ikke beholdt dem, de kommer til å oppdage det før eller senere, og da må du bare svi for det da.

Skrevet

Bruk opp pengene og si fra etterpå! :)

Det blir nok oppdaget.. Du har dessverre plikt til å betale tilbake eller å bli trekt i lønn for dette senere.

Gjest bebba
Skrevet

Du risikerer i hvert fall at pengene blir trukket fra deg senere. Hvis du sier ifra med engang så er du ærlig og det kommer arbeidsgiver til å setta pris på.

Gjest may_be_me
Skrevet

Eller kanskje det er ferie-pengene!?!

Gjest netset
Skrevet

Hvis du vil framstå som en tulling som ikke merker at det er så mye for mye utbetalt så gjør du ingenting. Arbeidsgiver kommer i allefall til å oppdage det, garantert.

Gjest malun
Skrevet

Det vil selvfølgelig bli oppdaget.

Så spørsmålet er egentlig om du vil

a) utsette pengeproblemene og virke som enten en uærlig sjel eller et økonomisk fjols

B) si ifra med en gang og fremstå som en ærlig arbeidstaker

Gjest malun
Skrevet

Det vil selvfølgelig bli oppdaget.

Så spørsmålet er egentlig om du vil

a) utsette pengeproblemene og virke som enten en uærlig sjel eller et økonomisk fjols

B) si ifra med en gang og fremstå som en ærlig arbeidstaker

Du skriver at du _har hatt_ jobb. Dersom arbeidsforholdet er avsluttet, kan det jo rett og slett være at du har fått utbetalt feriepengene sammen med siste lønnsutbetaling. Det hender.

Skrevet

Du sier i fra. Ganske enkelt. Skjønner det er fristende å beholde dem, men slikt pleier å bli oppdaga, og da blir du trukket tilsvarende ved en senere anledning - og DET blir ikke morsomt.

Dessuten - vil du virkelig gjøre deg til skurk for skarve 10.000 kroner?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...